• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster, nieuwe medewerker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanker

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Bekijk bijlage 78275Ik ben nog steeds met mijn rooster bezig en ik loop tegen het volgende aan;

Indien ik een medeweker invul bij tabblad rooster dan komt automatisch de basislocatie en het aantal uren te staan. Nu loop ik tegen het probleem aan, dat als ik een nieuwe medewerker heb of iemand gaat weg dan moet ik de ALS-formule in bijv. D7 aanpassen door de nieuwe medewerker erin te zetten of een verlater eruit te halen. Dus, de ALS formule is waarschijnlijk niet handig. Hoe kan ik het rooster zo maken dat een nieuwe medewerker automatisch in het rooster terecht komt en de goede codes meekrijgt?

Groeten,

Sandra

Laatst bewerkt:
Ik heb geen verstand van datgene wat je wil binnen Excel, maar ik herken een aantal namen en weet dus om welk bedrijf het gaat.

De verdere gevoelige informatie had wat mij betreft best wel wat discreter gemogen. :confused::confused:

Wat je zou kunnen doen is om op een tabblad (bijvoorbeeld "in te vullen formules") de namen op te slaan in kolom A5:A26 en daarna in B5:B26 de locatie in te vullen. Eventueel kan je dit bereik (A5:B26) een bereiknaam meegeven.
Zet in D7 de volgende formule
Code:
=vert.zoeken(B7;'In te vullen formules'!$A$5:$B$26;2;0)
en trek hem door naar beneden.

Succes,
Martin

P.S.
Ik sluit me aan bij de vorige "spreker":
Verander altijd de "Gevoelige- prive- en bedrijfs info

Laatst bewerkt:
Beste Sanker ;)

Met VERT.ZOEKEN kan dit.

Zet alle namen op een rijtje met daarachter de code.

Heb nu geen tijd meer, zal zien wat ik kan doen morgen.

Mooi dat je mijn kalender in je bestandje gebruikt.

Groetjes Danny. :thumb:

Sorry...

Hoi,

Ik schrik er een beetje van... sorry, helemaal niet bij nagedacht. Zal het eruit halen :o

Maar denk je ook verder te kunnen met vert.zoeken?

#n/b

Als ik doe wat jij zeg (zie bijlage, zonder gevoelige gegevens :rolleyes:) dan krijg ik #N/B...

Als ik doe wat jij zeg (zie bijlage, zonder gevoelige gegevens :rolleyes:) dan krijg ik #N/B...

Als je kijkt dan zie je dat iin het blad "Rooster" gezocht wordt naar medewerker1 terwijl er op tabblad "Formulelijst" begonnen wordt met medewerker 5 (!)

Het wordt echt bedtijd . . . . :)

P.S.
Je kan in je originele bestand misschien ook deze gebruiken
Code:
=VERT.ZOEKEN(B7;'NAW gegevens'!A2:D44;4;0)

P.S.2
Vervang ook het bestand in je eerste bericht

Laatst bewerkt:
Beste Thankyou ;)

Als je kijkt dan zie je dat iin het blad "Rooster" gezocht wordt naar medewerker1 terwijl er op tabblad "Formulelijst" begonnen wordt met medewerker 5 (!)

Dit was ook juist de bedoeling van Sanker .

Neem de volgende formule voor cel D7:

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(B7;Formulelijst!$A$5:$B$26;2;0));"";VERT.ZOEKEN(B7;Formulelijst!$A$5:$B$26;2;0))

Sleep deze naar beneden.

Groetjes Danny. :thumb:

Gelukt

Hoi,

Jullie hebben allebei gelijk en beide heb ik wat aan. Ik snap de formule in ieder geval, dus weer wat bij geleerd.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan