• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster opstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is inderdaad vreemd. Als ik het jaartal in de macro veranderd begint het ineens in februari pas met neerzetten van de personen. En daarna wordt er een complete maand overgeslagen. :shocked:

hello, ivm. de feestdagen en in de optiek van liever lui dan moe, heb ik op het tabblad "Feestdagen & vakantiedagen" een tabel (geen echte) neergezet met in de linkerkolom de dagen en de bovenste rij de jaren. Nu weet ik dat daar formules voor zijn, maar die had ik eventjes niet bij de hand. Op deze manier ben je ook voor de eerst volgende jaren verzekerd van een goeie werking. Alleen je jaarlijks verlof zal je handmatig moeten aanpassen.
Dan had ik de formule in rooster ook eventjes aangepast en tegelijkertijd ook een voorwaardelijke opmaak aan toegevoegd zodat de "feest&vakantiedagen" netjes paars kleuren.
(dus nog eventjes de goeie formules voor België/Nederland in dat laatste tabblad zetten ...)

Bijlagen

Poeh hey Cow18, jij kan wat zeg!
Ontzettend knap. Ik ga de vraag op opgelost zetten.
Hartelijk dank voor de hulp! :thumb:

En Johan uiteraard ook bedankt voor je inzet. Ook heel behulpzaam :D

Laatst bewerkt:
Zeker mooi gedaan cow18.
Zo leren we nog eens wat.

Groetjes

bedankt voor de commentaren, nog een kleine aanpassing voorin de macro, want het zal straks de bedoeling zijn dat het ook werkt in de volgende jaren, dus 2023 vervangen door [CalenderYear] of range("CalenderYear")

Code:
Sub planning()
     Dim aA, aB() As Double, aC, aOut, i, j, r, iCol, Datum0, Datum, dMin
     Datum0 = CLng(DateSerial([CalenderYear], 1, 0))   '<<<<<<<<<<<<<<<<<het jaartal
     With Sheets("Medewerkers aanwezig")
          aA = .Range("A1").CurrentRegion.Value

Wat kun je dat toch mooi maken.
Bedankt voor de les!

Groetjes
Johan

Goedemorgen,
Waar ga je nu wat langere namen laten, ben ik benieuwd naar?

Groetjes

De kolom met P1 t/m P18 vervangen door de echte namen (in deze bijlage fictief) en de kolombreedte waar de langste naam in staat overal toepassen.
Of is dat niet wat je bedoeld?

Bijlagen

Ja dat bedoel ik, wordt wel een beetje breed denk ik.

Valt mee hoor. Als ik het nu print op een A3 dan is het prima leesbaar.
Had je er nog een ander idee over?

Ja maar dan heb je de kalender niet nodig, en die vind ik mooi zo.
ik had er naast en tabelletje met vandaag, morgen enz. tot vijf dagen vooruit gedacht.

Ah zo. En ik wilde juist een uitdraai kunnen maken. Geen interactief bestand.
Dus inderdaad is het mooi zo met de kalender.
Nogmaals dank voor je input!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan