• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster ploegendienst, getal over meerdere cellen laten zien, kan dit?? Zie uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buksie83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2019
Hallo, ik heb een vraag, ik ben bezig met mijn werkrooster te maken via Excel, dit doe ik al een paar jaar op een naar mijn idee erg omslachtige manier. (gelukkig maar 1x per jaar.)

Maar een vraag aan de kenners hier, kan dit gemakkelijker???

Mijn vraag is, kan ik een getal (datum) over meerdere cellen heen plaatsen? Bijvoorbeeld een blok van 12 cellen (in mijn geval), en dan bijvoorbeeld de datum van vandaag, een 5 dus, laten zien over deze cellen? 1 getal wat over de cellen ligt zegmaar?

Zie uitleg hieronder en de afbeelding voor wat ik precies bedoel...

Nu maak ik namelijk 1 bestand met de kleuren en print deze uit, dan plaats ik het papier weer in de printer en print ik de datums er overheen, het werkt, maar moet vast anders kunnen, dus ik dacht ik vraag het hier.

Alvast bedankt voor het meedenken/voor de hulp!

Afbeelding van november is als voorbeeld, komt natuurlijk niet overeen met wat daarnaast staat, maar dit is hoe ik het nu dus moet doen.
Rooster beide.jpg

Laatst bewerkt:
Bekijk en bestudeer deze oplossing eens die gemaakt is mbv de camera functie.

Misschien de uitlijning nog iets beter tunen.

Bijlagen

ik zie je bestand, maar daarin staat de hele maand dan als foto ofzo? De camera functie zegt mij niks eigenlijk, in excel zelf? Ik zie alleen nu niet hoe ik iets kan wijzigen in je bestand, het lijkt wel 1 totale cel, of afbeelding.?

Groeten Koen

Laatst bewerkt door een moderator:
Op blad 1 staan je kleurtjes die je moet veranderen
Op blad 2 staat de maand waar je in cel d6 de hele maand verandert.
Hierna wordt via 'camera' een foto gemaakt en deze transparant op de kleurtjes gelegd.

Om de kleurtjes te veranderen moet je eerst even de foto opzij slepen daarna zijn de cellen gewoon te veranderen.

Bijlagen

• camera.JPG
    camera.JPG
    83,7 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt door een moderator:
Op eigen initiatief een methode om de kleurtjes eenvoudig in de cel plaatsen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan