• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aigisthos

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Goedeavond,

Ik heb een vraag:

Ik heb een voorbeeldje neer gezet van een rooster.
Het invul veld moet zijn D9 t/m R23.

Nu zou ik willen weten of en hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat als ik bijvoorbeeld "piet" neer zet op D11 dat hij bij die kolom "piet" in de bovenzijde (het statische deel) D2 t/m R7 weg haalt en dan niet toelaat dat ik "piet" nogmaals inplan.

Dit geldt natuurlijk voor alle mensen en voor het gehele invul veld.

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik een beetje bedoel zoniet hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor de hulp

Aigisthos

Bijlagen

Aigisthos,

Bedoel je het zo?

Ik heb de namen in het bovenste gedeelte doorgevoerd naar rechts dmv formulekus, hoef je alleen in de eerste de naam te wijzigen.

Bijlagen

Aigisthos,

Bedoel je het zo?

Ik heb de namen in het bovenste gedeelte doorgevoerd naar rechts dmv formulekus, hoef je alleen in de eerste de naam te wijzigen.

Helemaal goed dit is precies wat ik bedoel.

:thumb:Thanks:thumb:

Kan je jou opbouw uitleggen!

Aigisthos,

Het gedeelte D9:R24 met: Data validatie.
Selecteer D9: D23 en kies voor Gegevns Validatie, de formule die je ziet zegt: als in de selectie D9: D23 een naam mider als 2 keer voorkomt "OK" anders krijg je de melding.

Het gedeelte D2: R7 is met voorwaardelijke opmaak gedaan, selecteer D2: D7 en kijk bij:Start > Voorwaardelijke opmaak > regels beheren.

Ik heb nog een voorbeeld gemaakt, zonder Voorwaardelijke opmaak, maar met formules. Misschien dat je deze beter gebruikt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan