Rooten??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jopislop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jul 2012
Beste,

Momenteel heb ik een Samsung galaxy nexus als telefoon. Ik gebruik hem best veel en ben daarom ook erg blij met deze telefoon! Maar nou leek het me leuk om een video te maken van mijn 'beeldscherm'. Nou had ik zo'n app gedownload en probeerde ik een filmpje te maken. Nou mislukte dat omdat mijn telefoon niet geroot is? Nu is mijn vraag wat rooten precies inhoud. Wat er gebeurt wanneer ik mijn mobiel ga rooten. En wat de voor- en nadelen zijn ervan? Kan iemand mij dit uitleggen?

Mvg,
Tim

Sommige apps hebben idd root toegang nodig, maar er is waarschijnlijk wel een andere app te vinden die geen root nodig heeft. Als je niet zo handig bent met computers heb je kans dat je root fout gaat, en dan heb je een baksteen ;)

En raken je gegevens, apps e.d. kwijt? Opzich wil ik het best doen maar word bijvoorbeeld je mobiel er niet trager van en word je batterij steeds sneller op. Want het lijkt me wel een zware stap...

Nee, als je je telefoon root dan heb je toegang tot alle bestanden. Het neemt niet meer van je batterij e.d.

Houd er wel rekening mee dat de kans bestaat dat je de aanspraak op garantie verliest als je zoiets gaat doen. Normaal gesproken gaat alles wel goed maar kan ook wel eens anders lopen.

Terug naar de vraag:
Wat er gebeurt wanneer ik mijn mobiel ga rooten. En wat de voor- en nadelen zijn ervan? Kan iemand mij dit uitleggen?
Dat is wat de TS vroeg...
Bovenstaande berichten zijn mij wat te vaag.
Dank u.

Ik sluit me aan wat @GIJoe heeft verteld, en ook wat @satshow vertelde. Natuurlijk is het rooten zelf niet het gevaarlijkste.
Het zijn met name de apps die de root toelaat, het kan zo zijn dat de maker van die app kwade bedoelingen heeft, en als dat zo is
kan het zo zijn dat je mobiel raar kan doen of dat je kosten gaat maken doormiddel van sms'jes.
Anyway, in principe kan je het gewoon doen, als je normale apps gebruikt die erg bekend zijn moedig ik het toe ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan