rootkit verwijderen, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lowie1

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Berichten
290
hallo
Wie weet er een goed programma dat in staat is om rootkits te verwijderen?
zou het zeer op prijs stellen.

gr. Lowie
 
De programma's hebben mijn rootkit niet eens gevonden, laat staan verwijderen. Het enige programma dat hem ziet maar niet kan verwijderen is Emsisoft Anti Malware.
 
lowie1

Welke versie van DriveClone Pro is er geïnstalleerd, en is DriveClone Pro ook op de Windows 7 machine geïnstalleerd?
 
Lightframe, ja drive clone is ook op mijn lapton7 geinstalleerd maar heet nu anders en volgens mij werkte het niet goed. Ik heb een nieuwere versie gekocht
 
Ronaklino, bedankt maar dat heb ik allemaal al geprobeerd zonder resultaat. Bedankt.
 
Lowie,

Als Driveclone toch niet goed werkt, verwijder die software dan en scan nog eens.
 
Ik heb me een beetje verdiept in rootkits: ze zitten in het systeem, dus mocht je ze kunnen verwijderen dan verwijder je ook een beetje van het systeem waardoor windows niet goed meer zou kunnen werken, dus misschien kan ik hem beter gewoon laten staan.....
 
Ok, als je de oplossing van Ronaldino http://www.pcwebplus.nl/ probeerde te volgen, dan kan je de benodigde bestanden wel downloaden als een Standaard Gebruiker, maar je moet ze uitvoeren als (een) Administrator (met alle risico's vandien.).

Mocht die methode niet werken, probeer het dan met een op een schone computer gebrande Rescue-CD, zoals:

Avira
F-Secure
Kaspersky

Anders blijft een schone herinstallatie over...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me een beetje verdiept in rootkits: ze zitten in het systeem, dus mocht je ze kunnen verwijderen dan verwijder je ook een beetje van het systeem waardoor windows niet goed meer zou kunnen werken, dus misschien kan ik hem beter gewoon laten staan.....

Het gaat erom dat je ontdekt om welk bestand het gaat. Ik vermoed dat DriveClone Pro iets verbergt en dat er iets verborgen wordt is gedetecteerd door Emsisoft. Als je nu DriveClone Pro eens deïnstalleert en dan het systeem opnieuw opstart en er wordt niets gedetecteerd door Emsisoft dan weet je in ieder geval dat het 'probleem' werd veroorzaakt door DriveClone Pro die iets verborgen hield.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan