Rootkit.

• Onderwerp starter Onderwerp starter ztyve
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ztyve

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Met Superantispyware gescand en het volgende gevonden: "Rootkit.Agent/Gen-DNS Hack" in C\windows\system32\Reboot.exe. Het wordt verwijderd maar komt steeds terug bij een nieuwe opstart van de pc.
Ik heb wat scanprogramma's los gelaten door mijn pc, Adaware, Malwarebytes, Spybot, Unhackme, Windows Defender en mijn "realtime bescherming AVGpro", maar deze vinden de bovengenoemde Rootkit niet. Het enige probleem is dat bij een nieuwe opstart de pc vast loopt en voor de rest werkt hij naar behoren. Ik kon geen informatie vinden over die Rootkit, maar volgens mij bestaan er alleen maar kwaadaardige Rootkits.
Graag een advies voor eventueel totale verwijdering of dergelijke.

Scannen met Kaspersky Online Scan.

Het is aan te bevelen om je lokale virusscanner uit te schakelen tijdens de Kaspersky Online Scan.
Het is namelijk mogelijk dat beide scanners op elkaars activiteiten gaan reageren en dat kan soms zelfs tot een crash leiden.
Na afloop van de online scan uiteraard niet vergeten om je virusscanner weer aan te zetten.

Ga naar Kaspersky Online Scanner
Je hebt hier Java Runtime Environment voor nodig.
Heb je nog geen Java, dan kun je deze hier downloaden.
● Druk op Accept bij de disclaimer.
● Er wordt gevraagd om een Java-applet te starten, klik hier op Run.
● Er worden nu programma-onderdelen geïnstalleerd op uw uw computer, en de database wordt geüpdated.
● Klik nu onder "Scan" op My Computer.
● Klik op View scan report (OF Scan Report in het linkermenu) als de scan klaar is.
● Klik nu op Save Report As...
● Sla het bestand op op je bureaublad, met als naam kavscan.txt.
● Kaspersky Online Scan verwijdert de infecties niet, daarom is het belangrijk dat je de log bewaard.
● Zijn er door Kaspersky infecties gevonden post de inhoud van kavscan.txt dan ook in je topic.:thumb:

Bedankt voor de reaktie's.
Ik ga de harde schijf formatteren
en windows herinstalleren.

Nog even wat zeggen:

Als er een rootkit op je pc zit, welke os dan ook, is het meestal niet te verwijderen met een AV.
Het zit zegmaar "onder" de OS, omdat het zich diep heeft ingenesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan