roteren beeld tft monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjvned

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2002
Een 19 inch tft Medion monitor aangeschaft met als optie de mogelijkheid om de monitor in verticale positie te zetten.
Instelling Plug&Play monitor op ATI Rage Fury Pro/Xpert 2000 Pro 16MB videokaart.
Software op Medion site gevonden om roterend beeld te verkrijgen echter gaat dit ten koste van de snelheid en tevens is de maximum resolutie beperkt tot 1024/768 i.p.v. 1280/1024.

Wie weet ghier een oplossing voor, of heb ik een andere videokaart nodig?

Alvast hartelijk bedankt voor je reactie.
Gertjan.

Het zou inderdaad best aan je videokaart kunnen liggen.

Maar meen je dat, een 19" TFT in de Aldi? Bedoel je niet een 19" CRT (gewoon scherm)? Een 19" TFT is ongeveer even groot dan een 21" CRT.

Touché :p

Maar ik heb nog nooit een 19" TFT-scherm van Medion gezien, ik dacht dat er enkel 15" en 17" TFT's waren.

Beste Steve,
Dank voor je antwoord, maar is er misschien met een programma binnen een ATI configuratie een mogelijkheid om het beeld te kantelen. Heeft een (betere of nieuwere ) videokaart automatisch de optie van roteren in zich?
Het scherm komt van de Aldi ( advertentie in landelijke dagbladen vorige weeek woensdag) Kwaliteit = HP ook met vorige scherm 15 inch 2 jr oud prima ervaringen.

Ik weet dat er 15" Medions waren een tijd terug (ik gebruik nu zo eentje als tweede monitor) en ook dat 17" TFT's waren, maar van Medion 19" TFT's heb ik nog nooit gehoord. Het moet ook wel erg duur geweest zijn dan, mijn eigen Samsung 191T (een echte 19" TFT) heeft € 1000 gekost.

Maar het programma van Medion zou wel moeten werken, ik denk niet dat ATi zo'n programma heeft. En het kantelen van het beeld ligt volgens mij toch echt aan de videokaart, die moet meer werk verrichten om het beeld te kantelen.

dames,heren lezers,
ik ben er inmiddels achter: Er is een nw driver voor deze monitor, gelijktijdig te downloaden met een software programma ( pivot) tezamen de oplossing voor mijn probleem. Het beeld kantelt van li naar re en omgekeerd.
Dank u voor uw inbreng.
Gertjan.

Pivot heb ik ook gekregen bij m'n Samsung 19" 191T, werkt wel lekker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan