rotprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker35

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Hallo,
het volgende probleem:

Code:
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /www/f/i/e/fietsenschuur.net/public_html/index.php:1) in /www/f/i/e/fietsenschuur.net/public_html/index.php on line 1

en dit is het begin van mijn code, wat doe ik fout?
PHP:
<?php session_start();

$pageArray = array(

Include je deze pagina vanaf een andere?

Want dan zit daar het probleem, waarschijnlijk... zo niet, is dit de eerste regel in het bestand? Of staat er misschien nog een witregel boven, of een HTML comment, oid?

session_start() moet echt komen voor witregels, commentaar, doc-tags, etc, anders werkt het niet...

het is GEEN include, (tenzij mn server argeweb dat doet, lijktme niet, is gewoon de index.php) er staat NIETS voor <?php session_start(); zelfs geen spatie ofzo...

Zoek eens op 'byte order mark', misschien is dat het.

Als je in bijvoorbeeld Notepad++ werkt, kun je kiezen om het bestand op te slaan als UTF-8 zonder BOM, dat moet je kiezen.

het is GEEN include, (tenzij mn server argeweb dat doet, lijktme niet, is gewoon de index.php) er staat NIETS voor <?php session_start(); zelfs geen spatie ofzo...

Misschien even op localhost draaien, dan weet je het zeker ;).

Kan je eens session_start(); weghalen, kijken wat hij dan zegt?

//Niels

In plaats van hem weghalen zet er eens een echo neer.
Dan kun je in de broncode kijken of er iets voor staat.

de fout licht bij argeweb, mijn localhost geeft niets geen fout.

Trouwens, ik had een support ticket aangemaakt bij hun. Ze zouden er naar kijken. Weet je wat ze doen?

ze maken van <?php <php

lijkt mij niet zo handig want dan wordt de php niet uitgevoerd. En ja, foutmelding geeft ie dan niet meer:P Maar de hele site licht nu dus plat, ze zouden er verder nog naar kijken;)

heb een echo neergezet, en er staat NIETS voor die echo... maarja dat sluit het niet helemaal uit lijkt mij, want php zie je niet;)

ahum leuk, ik zet er nu weer session_start(); neer en foutmeldingen zijn weg.. (i)

Probleem opgelost zou ik zeggen...
Beetje vreemd van je host xD (want het lijkt me dat zij iets niet helemaal goed deden...)

maarja dat sluit het niet helemaal uit lijkt mij, want php zie je niet;)

Dat sluit het wel uit want als er alleen PHP-code boven had gestaan dan zou hij geen foutmeldingen geven ;)

De foutmelding is niet voor niets "headers already sent (output started at…)"

Dit zal dan ook goed moeten gaan
PHP:
$getal = 0;
$getal++;
session_start();

echo $getal;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan