• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Roulatieschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amstellovich1967

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2017
Beste Leden,

Ik zou graag een weekplanning willen automatiseren zodat we dit niet meer handmatig hoeven in te geven.

In Tabblad “Instellingen” staan per werkplek aangegeven welke mensen hier kunnen werken.

In tabblad “Planning” is het de bedoeling dat medewerkers die op een werkplek kunnen werken worden ingedeeld op een dag en dan verspringt naar mate de week vordert. Het mooiste zou zijn als dit per week andere mensen kunnen worden.

In de tabel “Medewerkers” staan de namen met daarachter welke dienst ze werken, 1 = oneven weken en 2 = even weken.

Aan de hand van een ingegeven weeknr zouden de desbetreffende mensen in de juiste plekken worden ingevuld. De ene week draaien ze ochtend en de andere week de late dienst.

Bijvoorbeeld: Op werkplek 1 kunnen 5 verschillende mensen werken en die dan random worden geplaatst op de ma, di, wo, do en vr, zie voorbeeld op tabblad “Planning”.

Zou dit mogelijk zij of hebben jullie een ander idee hierover?

Graag doe ik een beroep op uw kunde en mening.

Groet,
Rene

Bijlagen

Zeker een lastig gevalletje.
Werkt Naam 1 op werkplek 6 elke dag?
Werkt Naam 17 op werkplek 11 ook elke dag?
Waar blijven Naam 18 t/m 44?
Zijn de mensen die op een dag niet ingedeeld zijn vrij?

kort en simpel, veel te weinig info om hiermee te iets te kunnen maken.

- werktijden per werknemer zijn onbekend
- benodigde bezetting werkplek is onbekend. (elke dag, ja//nee hele dag, paar uur per dag?)
- prioriteit van bezetting werkplek mist

een voorzetje. Juist om te kijken of ik in de goeie richting zit. De vrije en de zieke zijn nog niet verwerkt.

Bijlagen

waarom die namen nog eens herhalen overal boven die werkplekken
Macro veel te omslachtig.
Ik volgens mij is het vlot te weten wie in welke ploeg werkt. Je hoeft enkel te weten of het weeknr even of on even is. Heb ook in 2 ploegen gewerkt. En aan de hand van het weeknr wist ik heel vlot voor later op het jaar of ik die week bv de vroeg had.

Laatst bewerkt:
ik kijk uit naar jouw "eenvoudige" versie. Ik ging er van uit dat een persoon slechts 1 job per dag kon doen en dat iedere job ook maar aan 1 persoon kon worden toegewezen.

Beste,
De ene week werken ze ochtenddienst, 6:00-14:00 en de andere week late 14:00-22:00 uur
In het tabblad instellingen staan per werkplek aangegeven wie daar kunnen werken.
Het idee is dat een persoon die werkt op werkplek, de gehele dag hier blijft werken, een andere dag op een andere werkplek werkt waar hij kan werken. Er zijn 12 personen per team.
Ik heb geen ervaring met macro, maar ben benieuwd wat mogelijk is?

hallo, zo begreep ik ook 1 en ander. Kan je in tabel4 dan die 2*12 personen aanmaken en dan in tabel1 hun mogelijke werkplekken ? In de vorige versie waren er alleen personen van het 1e team.

Mag ik even glimlachen en de wenkbrauwen optrekken bij die oplossing of heb ik de vraag zo verkeerd begrepen ? Ik kijk uit naar een werkend voorbeeld.

Is niet zo simpel. Misschien is mijn post een aanzet

dat denk ik nou echt niet. Dit voorbeeldje werkt in een rechttoe-rechtaan setting, maar als je, zoals hier, meerdere voorwaarden stelt, dan staat straks je ganse rooster vol "ERR#". Dit krijg je zo niet aan de praat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan