Route 66 Nokia 6110 extra maps

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snotgurg

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Heeft iemand ervaring met het installeren van extra kaarten (Route 66) in een Nokia 6110 nav?
Ik heb mijn standaard SD kaart, inclusief de verborgen bestanden gekopieerd naar een grotere SD. Geen probleem, alles werkt als vanouds.

Als ik nu extra kaarten (Frankrijk of DACH of UK etc) in de maps-map zet worden deze niet herkend als ze .prm-formaat zijn of wordt gevraagd om ze te activeren (als ze .map-formaat zijn).
Dat activeren kost bergen met geld en is dus niet echt de bedoeling. Op het Internet wemelt het van de kaarten, maar hoe krijg ik die geactiveerd ?

Inmiddels ook andere versies van Route66 gedownload en op de grote SD kaart gezet. Probleem blijft.

Ook wordt geadviseerd eerst de bestaande versie van Route66 weg te halen. Ik neem aan uit de telefoon zelf, maar daar vind ik geen Route66, ook niet bij bestandbeheer.
Overigens is het signen van route 66 niet het probleem, dara heb ik een goed progje voor (SimWare 4.6). Moeten de kaarten misschien ook nog worden gesigned ? Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?

Is iemand hier meer mee bekend? Graag info en uitleg.

Laatst bewerkt:
Wanneer je nieuwe kaarten naar je kaart copieert heb je ook een kleine bestand nodig om deze nieuwe kaart te acriveren dit bestand heet ; activation key.dat ( is maar 20 bytes groot ).Op de bekende websites wel te vinden dacht ik ;)
Dit bestand plaats je in system/route66.
succes !

Wanneer je nieuwe kaarten naar je kaart copieert heb je ook een kleine bestand nodig om deze nieuwe kaart te acriveren dit bestand heet ; activation key.dat ( is maar 20 bytes groot ).Op de bekende websites wel te vinden dacht ik ;)
succes !

Hoi CIA>Ronaldo,
bedankt voor de info, maar als newbe doe ik toch iets niet helemaal goed.Ik heb de kaarten gekopieerd naar de map MAPS.
Ik heb me suf gezocht op tientallen sites en heb uiteindelijk ergens een bestandje activationkey.rar gevonden dat een activationkey.dat bevatte. Dat heb ik in systems/navigation gezet maar nog steeds niets.

Dus ik loop nog tegen de volgende problemen aan met mijn 6110 navigator en Route 66:
1) alleen kaarten met extensie .MAP worden gezien en weergegeven als <naam> Q2 terwijl de meegeleverde kaarten <naam>Q4 heten. De nieuwe kaarten zitten ook op slot en krijg ik niet geactiveerd. Er komt als ik ze wil openen één keer een menu met 4 opties, de tweede keer dat ik dat probeer komen er maar twee opties. Ook lukt het verbinden niet.
2) kaarten met extensie .PRM worden niet gezien, terwijl overal op het internet deze kaarten te vinden zijn.

Mijn vraag dus:
1) waar vind ik de activationkey.dat die ik nodig heb voor mijn 6110 navigator?
2) Is die activationkey.dat afhankelijk van mijn IMEI?
3) hoe kan ik de .MAP-kaarten en de .PRM-kaarten activeren?
4) kan iemand mij anders zo'n key toesturen ?

De IMEI van mijn toestel is 357 666 012 756 174
Verder heb ik hier het progje SisWare, om e.e.a. te signen. Moet dat eventueel worden gebruikt ?
Het zou toch jammer zijn als ik alleen de Benelux kan gebruiken, terwijl ik aan de grens woon.

Ik ben benieuwd wat ik niet goed doe.

Route 66 en Nokia 6110 Navigator

Heeft iemand ervaring met het installeren van extra kaarten (Route 66) in een Nokia 6110 nav?
Ik heb mijn standaard SD kaart, inclusief de verborgen bestanden gekopieerd naar een grotere SD. Geen probleem, alles werkt als vanouds.

Als ik nu extra kaarten (Frankrijk of DACH of UK etc) in de maps-map zet worden deze niet herkend als ze .prm-formaat zijn of wordt gevraagd om ze te activeren (als ze .map-formaat zijn).
Dat activeren kost bergen met geld en is dus niet echt de bedoeling. Op het Internet wemelt het van de kaarten, maar hoe krijg ik die geactiveerd ?

Inmiddels ook andere versies van Route66 gedownload en op de grote SD kaart gezet. Probleem blijft.

Ook wordt geadviseerd eerst de bestaande versie van Route66 weg te halen. Ik neem aan uit de telefoon zelf, maar daar vind ik geen Route66, ook niet bij bestandbeheer.
Overigens is het signen van route 66 niet het probleem, dara heb ik een goed progje voor (SimWare 4.6). Moeten de kaarten misschien ook nog worden gesigned ? Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?

Is iemand hier meer mee bekend? Graag info en uitleg.

succes !

Ik heb het activationkey.dat gevonden en volgens de diverse tips gevuld met 16 cijfers. Vervolgens opgeslagen. Maar nu zie ik geen kaarten meer.
Wat ook opvalt is dat ik op mijn MMC twee mappen zie: Navigator en Route66.
Ik heb Navigator er al af gehaald maar nog geen resultaat.
Ook alles geformatteerd en alleen R66 met de bijbehoreden bestanden er op gezet maar nog niets.
Wat doe ik niet goed?

Ik heb het activationkey.dat gevonden en volgens de diverse tips gevuld met 16 cijfers. Vervolgens opgeslagen. Maar nu zie ik geen kaarten meer.
Wat ook opvalt is dat ik op mijn MMC twee mappen zie: Navigator en Route66.
Ik heb Navigator er al af gehaald maar nog geen resultaat.
Ook alles geformatteerd en alleen R66 met de bijbehoreden bestanden er op gezet maar nog niets.
Wat doe ik niet goed?

Ik denk omdat Route 66 standaard in de gsm van jou zit , dat je deze niet kan verwijderen.
En om deze reden zal je ook geen mappen kunnen plaatsen op je geheugenkaart zonder hiervoor te betalen. :confused:

Misschien dat je een andere navigatie wel kan installeren/ gebruiken op de 6110 zoals bv. Navigon, Nav4all of TomTom , heb je dat al geprobeert ? Ik zou voor omTom Navigator 6 gaan, heb deze naast de standard navigatie op mijn N95 gezet samen met Route 66 , werkt perfect. !

Laatst bewerkt:
Ik denk omdat Route 66 standaard in de gsm van jou zit , dat je deze niet kan verwijderen.
En om deze reden zal je ook geen mappen kunnen plaatsen op je geheugenkaart zonder hiervoor te betalen. :confused:

Misschien dat je een andere navigatie wel kan installeren/ gebruiken op de 6110 zoals bv. Navigon, Nav4all of TomTom , heb je dat al geprobeert ? Ik zou voor omTom Navigator 6 gaan, heb deze naast de standard navigatie op mijn N95 gezet samen met Route 66 , werkt perfect. !

Mensen het is gelukt !!!
Met deze site: is het gelukt: hxxp://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=202149
Zelf even signen en voilà. Heeft me 4 weken geduurd, maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
Iedereeen bedankt voor de reacties !!:thumb::thumb:

activationkey.dat

succes !

Hallo waar kan ik dat vinden ik loop al zolang te zoeken ik heb altijd tomtom gaehad maar die ondersteund nog geen geintregeerde gps wat ik heel jammer vind.
Ik heb altijd de kaarten van het internet af gehaald maar voor de nokia 6110 lijkt dat een ander verhaal.
Kun jij een link geven waar ik kan zoeken vooractivationkey.dat.
Ik zou er zeer mee geholpen zijn.
B.v.d. Edwin

Laatst bewerkt:
Hallo waar kan ik dat vinden ik loop al zolang te zoeken ik heb altijd tomtom gaehad maar die ondersteund nog geen geintregeerde gps wat ik heel jammer vind.
Ik heb altijd de kaarten van het internet af gehaald maar voor de nokia 6110 lijkt dat een ander verhaal.
Kun jij een link geven waar ik kan zoeken vooractivationkey.dat.
Ik zou er zeer mee geholpen zijn.
B.v.d. Edwin

Ik heb Garmin geïnstalleerd.
Werkt er goed en daar is alles voor te krijgen.
Software en kaarten op ipmart.com

Registreer je en ga naar het forum. Heel veel van te vinden bij navigatie en satelliet
Veel leesplezier en suc6 met Garmin

signen?

Mensen het is gelukt !!!
Met deze site: is het gelukt: hxxp://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=202149
Zelf even signen en voilà. Heeft me 4 weken geduurd, maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen.
Iedereeen bedankt voor de reacties !!:thumb::thumb:

Mij lukt het (nog) niet. Op de genoemde site staat wel een stappenplan, maar waar haal ik de mappen vandaag? En hoe kan ik signen?

Mij lukt het (nog) niet. Op de genoemde site staat wel een stappenplan, maar waar haal ik de mappen vandaag? En hoe kan ik signen?

Hier staat e.e.a.:
hxxp://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=202149

De kaarten (maps) kan je via de diverse threads vinden.
Even wat werk, maar alle threads (mailings) doornemen.
Staat veel nuttig info in.

Signen staat ook beschreven,: , (hxxp://www.modryzub.net/index.php?topic=513.0)

Tsjechisch

Hier staat e.e.a.:
hxxp://www.ipmart-forum.com/showthread.php?t=202149

De kaarten (maps) kan je via de diverse threads vinden.
Even wat werk, maar alle threads (mailings) doornemen.
Staat veel nuttig info in.

Signen staat ook beschreven,: , (hxxp://www.modryzub.net/index.php?topic=513.0)

Mijn Tsjechisch is neit zo goed, dus ik moet ergens anders zoeken voor het signen ;)
De mappen moet ik wel ergens kunnen vinden lijkt me. Wellicht op de meegeleverde DVD van Nokia?!
Alleen de laatste stap (If activation required, choose activate via itnernet and digit <16> character. Make sure 16 and not more!!!) snap ik niet. Hoe doe ik dat precies? En dan moet ik dus alsnog betalen?

Al de links die beschreven staan in dat bericht werken niet bij mij heeft iemand ander dat bestand voor mij en een fatsoenlijke uitleg want het engels van die uitleg is niet al te duidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan