• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Route planner ANWB in Excel met uitbreiding OV planner

Status
Niet open voor verdere reacties.

anthon3

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Beste,

Onlangs kwam ik de pagina: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/693495-postcode-afstand-berekenen?p=4890936#post4890936tegen. Hierin wordt de routeplanner van ANWB verwerkt in Excel.

Is het ook mogelijk om in Excel de OVplanner van anwb te plaatsen? Anwb maakt namelijk weer gebruik van 9292ov.nl
Zodat je dus een keuze kunt maken tussen Auto/OV.

Bij het voorbeeld van ANWB staat boven in de website vermeld, als je echter andere postcodes gebruik veranderd deze website niet.
is het ook mogelijk dat direct de link met de juiste gegevens vermeld wordt?

GR.

Welk resultaat wil je hebben ? waar? in welke vorm?
Wat is 'de link met de juiste gegevens' ?

Hallo snb,
Ik wil dit graag koppelen aan een urenlijst, zodat ik gemakkelijk de reisafstand en tijd kan berekenen en de route kan inzien.
Deze gegevens kan ik dan verwerken in een urenlijst. Het gaat hier niet om een afweging tussen OV of Auto, maar meer dat de ene keer het vervoersmiddel 'auto' is en de andere keer het 'ov'.
Ik vraag dan ook of dit mogelijk is, dit is geen website om dingen te laten maken. Als het inderdaad mogelijk is wil ik er mee gaan 'knutselen' en wellicht met jullie hulp.

Maak maar eens een opzet en plaats die hier....

Die mogelijkheid is er bijna zeker.
Heb je gekeken welk resultaat je krijgt als je met een webquery werkt?

Ik heb iets dergelijks voor rittenadministratie in elkaar gezet; ook op basis van de ANWB routeplanner en direct gekoppeld aan de kosten per kilometer met mogelijkheid onderscheid te maken tussen zakelijke en prive kilometers.
En alles op basis van postcode, waarbij de aankomstpostcode na verwerking automatisch de vertrekpostcode van de volgende rit wordt.
Tevens worden de resultaten opgeslagen in een apart Excel werkblad, zodat bij veelvoorkomende ritten niet steeds via de webquery data opgehaald hoeft te worden.

Zoiets moet voor 9292.nl ook zeker te doen zijn.
Kijk naar de uitkomst van de webquery, zoek verbanden en maak er iets moois van.
Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan