• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Routelijst creeren door middel van gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
In bijgaand bestand staat een lijst welke ons systeem uitdraait.
Op het volgende tabblad wil ik simpel een lijst per chauffeur uitdraaien door middel van gegevensvalidatie.
Heb het zelf enigzins geprobeerd maar krijg er geen resultaat van, is er iemand die mij een opzet kan bieden?

Bijlagen

Dit kan je perfect met een filter doen, filter op: chauffeur1 > kopieren > plakken op het blad van bestemming.
Heb je helemaal geen formules voor nodig.

VBA of gewone Excel-formules ?

Met VBA kun je het verder automatiseren en gebruikersvriendelijk maken.
Ik zou in VBA de validatie lijst (automatisch) laten generen en via een combobox de chauffeur laten kiezen uit die lijst. Aan die combobox kun je een macro koppelen die automatisch via Uitgebreid Filter de gegevens uit de database haalt en in het resultaatblad weergeeft.
Als je niet mat VBA wilt werken, kan het ook met (matrix-)formules, maar dat vindt ik wat complexer om te maken.

Ziet er goed uit, hier kan ik wel wat mee!

@PietBom mijn kennis van VBA is niet dusdanig dat ik dit zelf kan bouwen, jij wel?

Vba

Ik heb zelf een planningsprogramma met zulke VBA routines.
Maar VBA is alleen handig als je een beetje weet hoe het werkt, anders onstaan er meer vragen dan voordelen.
Als de oplossing met formules goed werkt, adiviseer ik om die methode te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan