Routeplanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ewergreen

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2008
Wie kan mij in de richting wijzen van een goede routeplanner? Ik werk momenteel met Microsoft Autoroute 2005, maar deze versie is té verouderd en vindt te veel plaatsen in Europa niet terug.

Ik moet voor mijn chauffeurs altijd een duidelijk plannetje printen van de locatie én ik moet de kilometers bepalen voor een prijs te maken.

Mijn ideale routeplanner heeft goede en gedetailleerde kaarten voor Frankrijk, Spanje, Nederland, België, Italië, Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland. En heeft de mogelijkheid om altijd de selectie voor camions aan te vinken. Wij rijden NOOIT met de wagen en met de camion kom je helaas niet overal door.

Alvast bedankt!

Maporama is goed en gedetailleerd. Ik weet helaas niet zo snel een planner die met vrachtwagens rekening houdt.

Ron

Google maps is ook erg goed, maar of daar ook alle sorres die er over zo'n hele route langs de weg kunnen plaatsvinden in worden verwerkt, betwijfel ik.
Joop

Dit zijn allemaal online programma's. Geen probleem, maar die werken nu toch net dat ietsje minder makkelijk. De printopties zijn vaak beperkt, etc... .

Ik zoek eigenlijk gewoon een goed programma dat ik vanaf mijn harde schijf kan laten lopen.

Met de komst van steeds betaalbaardere navigatiesystemen is de vraag naar dit soort software verminderd, en de prioriteit van het ontwikkelen ervan ook. Van Autoroute is nog wel een 2007 versie, maar of het kwalitatief goed is.... Hèt moderne alternatief, zijn gewoon de navigatiesystemen van tegenwoordig, en de daarbij behorende software, waarmee ook van te voren een routebeschrijving weer te geven is.

De chauffeurs van tegenwoordig hebben dan ook altijd een navigatiesysteem. Geprinte uitdraaien zijn niet meer van deze tijd. Navigatiesystemen zijn veiliger, makkelijke te updaten en hebben de mogelijkheid om extra info weer te geven (snelheidsbeperkingen, een kaart van de situatie on the spot, omleidingen, etc.) en zijn ook specifiek voor vrachtwagennavigatie in te stellen (niet allemaal kunnen ze dit overigens. Tomtom, bijv. niet, volgens mij. Maar o.a. Navigon, Wayfinder, Mio en Route'66 hebben deze optie wel. Ook zijn er vrachtwagenspecifieke systemen beschikbaar (dus allèèn voor de vrachtwagen)).
Maar goed, ik draaf teveel door, daar ik niet weet of dit een interessante optie voor je is.

Om kort te gaan: Omdat het alternatief in ieder opzicht een verbetering is, verwacht ik niet dat een ontwikkelaar nog veel tijd in dergelijke software zal steken. Het gegeven dat ik niet verder kom dan Autoroute als echt aparte software, is in deze dan ook veelzeggend.

Heb je trouwens al eens gekeken naar Google Earth? Heb ik persoonlijk nooit voor zeer specifieke navigatie gebruikt (want gebruik ik de navigatie op mijn telefoon), maar er zit wel een routeplan-optie (de kwaliteit kan ik dus niet echt beoordelen) in en het is vanaf je hardeschijf te draaien.

Laatst bewerkt:
Het eerste probleem dat zich bij mij stelt is dat ik zelf de km's moet berekenen voor de facturatie. Ik kan niet de effectieve km's van de chauffeurs nemen.

Verder gebeurt het dat ik foutieve opdrachten binnenkrijg. Als ik een adres dan echt niet vind, dan weet ik dat er een probleem kan zijn.

Tot slot, chauffeurs zijn een raar en vaak moeilijk volkje. Ondanks dat ze allemaal een hypermoderne gps in hun camion hebben, eisen ze allemaal nog een geprinte versie.

Laat nu net die prints een gigantisch probleem zijn bij alle online versies. De wildgroei aan online routeplanners is voor mij toch een duidelijke indicatie dat er nog vraag is naar dergelijke software.

De vraag is er wel, maar met het woud aan gratis planners is het ook de moeite niet om iets aan te schaffen.

Ron

Dan gaat het in mijn geval de gebrekkige "Microsoft Autoroute" blijven. Ik zal dan wel eens nakijken wat de update naar 2007 inhoud.

Ik houd het nog even open voor het geval er nog tips zijn.

Dan gaat het in mijn geval de gebrekkige "Microsoft Autoroute" blijven. Ik zal dan wel eens nakijken wat de update naar 2007 inhoud.

Ik houd het nog even open voor het geval er nog tips zijn.

Wat vond je van de Google Earth optie? Het basisprogramma is gratis, dus effe kijken kost niets, behalve wat tijd. Routeomschrijvingen zijn redelijk gedetailleerd en deze zijn ook af te drukken. Meer info over routeomschrijvingen en afdrukken in Google Earth. Nadeel is wel dat er (voor zover ik weet) geen optie is die rekening houdt met vrachtwagen-combinaties. Je kunt wel de hele route zien middels luchtfoto's, en zo evt. moeilijkheden zien in de dichtbebouwde gebieden.

Laatst bewerkt:
Google earth is absoluut een interessant programma. Ik had het ooit al eens bekeken in beste versie, maar... het is geen routeplanner. Verder mooi progje, maar voor mij niet echt bruikbaar.

De AND optie heb ik net ook even bekeken. Voor mij was het enorm traag. Het gaf mij ook niet het kaartmateriaal dat ik nodig heb.

Ik heb echt enkel steeds een detail nodig van de laadplaats en een algemene afstand. Het gebrek aan een vrachtwagen optie kan ook omzeild worden, als ik dan zelf bepaalde wegen kan uitsluiten.

Maar wat mankeert er dan aan google maps?

Je kunt naar je bestemming gaan, de juiste zoom instellen en met afdrukken krijg je een prima afdrukvoorbeeld en dat kan je dan gewoon afdrukken
Kies vervolgens routebeschrijving, kies een vertrekpunt en klaar is Ewergreen.

Veel detail en duidelijke route, wat wil je nog meer?

Ron

Microsoft Autoroute

Hallo,
Ik probeer mee te liften op dit onderwerp.
'k Heb Autoroute 2002 en wil deze graag weer bij de huidige wegensituatie aanpassen.
Wie weet of je dit via een of andere updatesite van Microsoft kan; het is een reguliere versie.
Gr.
M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan