router 50% minder internet snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

arno27

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2007
hallo,

al heel lang heb ik hetzelfde probleem en nu ben ik het zat en wil ik het opgelost hebben :)

wij hebben @home breedband intensief.. is dus ruim 950kb/s

Nu hebben we er al jaren een router tussen zitten een Draytek Vigor2200e, met daar achter 2 computers.

Het probleem is eigenlijk dat we nu op bijde pc's maar een snelheid halen van 500 kb/s dus precies de helft.
ik wil per pc het maximum eruit kunnen halen van 950kb/s in plaats van 500kb/s

ligt dit aan mn instellingen of hoe kan ik dit oplossen ?

gebruik jij achter deze router nog een hub (geen switch)

[modedit]Onnodige quote verwijderd. gebruik "reageer op vraag" ipv "quote"[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
uhm nee vanuit de router gaan de kabels gelijk de pc's in die bijde op 2 meter van de router staan.

Tel ik nou verkeerd, of is 2x 500 kb /s meer of gelijk aan 950 kb /s die je totaal ter beschikking hebt?

Je deelt de bandbreedte met 2 computers, hoe kun je dan denken dat er per computer dan de hele bandbreedte beschikbaar is?

Als ik een taart deel met 2 mensen, dan kan het toch niet zo zijn dat beiden een hele taart krijgen? Ieder de helft, toch??

Ik begrijp je probleem niet of je hebt helemaal geen probleem.

Tijs.

het moet toch gewoon kunnen dat als de ene computer niets gebruikt van de band breete de andere hem vol kan benutten ?

BV 1 pc zit wat te msnnen de ander is aan het downloaden....

en idd bijde computers hebben zon 550 kb/s dat is bij elkaar 1100 maar dat haalt ie zonder router niet.... dan blijft het tussen de 950 en 990 kb/s

Even wat verduidelijking gevraagd:
Zonder router (dus met 1 computer aangesloten), dan haal je 950 KB /s
Met router (dus met 2 computers aangesloten), dan haal je 1100 KB /s

Hoe kan het dan zijn dat, mét router, je op allebei 500 KB /s gebruikt, terwijl 1 daarvan alleen maar aan het MSN en is? Waar meet je dat mee?

Overigens kun je net zo goed met MSN je hele bandbreedte gebruiken, denk maar aan het delen van bestanden (Windows Live Messenger), het ontvangen en verzenden van bestanden naar gesprekspartners etc.

Bovendien heb je met de downloadende computer altijd nog de afhankelijkheid van waar je vanaf aan het downloaden bent (oftewel de upload-bandbreedte bij de verzendende partijen).

Het download-programma zelf kan ook een beperking stellen, bijv. als je zelf niets of maar heel weinig upload dat de download-snelheid wordt afgeknepen (Azureus bijv.)

Ook is de (download-)bandbreedte bij kabel/adsl exploitanten voor eindgebruikers bijna nooit gegarandeerd. Dat kan dus makkelijk een keer wat lager zijn dan je abonnement aangeeft, afhankelijk van de drukte op het providers-netwerk, de drukte op het Internet, bottlenecks die het internet-verkeer moet passeren tot aan het netwerk van de provider etc.

Dan heb ik het nog niet gehad over hoe goed de computers zelf zijn ingericht qua software, hardware, firewall, drivers, firmware etc. Ook de instelling van de router zelf kan nog van invloed zijn (firmware, grootte van de ethernet-pakketten etc.)

Een duidelijker voorstelling van zaken van jouw kant (incl. vermelden welke programma's je erbij gebruikt op dat moment op beide computers, hoe je meet etc.) zou wellicht wat kunnen helpen, maar dan blijft het de vraag of op een computerforum (dus niet 'live' naast jou op je computer) er tips kunnen komen die je kunnen 'helpen'.

Concludeer uit bovenstaand verhaal dat Internet, provider-netwerken en eindgebruikers zelf een eigen rol hebben in de uiteindelijk gehaalde downloadsnelheid.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan