Router aan, internet doet t niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter keano
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keano

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Dit is ff voor een vriend:

Ik heb net een laptop gekocht, Windows XP Home editie, geen firewall. Ik heb een Home PC met Windows XP Home ook geen firewall.
Nu wil ik een draadloze verbinding instellen met beide pc's op het internet, en de laptop draadloos. Dit lukt niet, beide pc's komen niet op internet als de kabeltjes in de router zitten. Directe verbinding met de pc's kan wel.
Router: US Robotics Wireless MAXG router model: 5461
@home kabelinternet....
:confused: :confused: :confused:
Kan iemand mij misschien helpen?

Laatst bewerkt:
zet in die router het cc of co nummer van @home en het gaat werken.;)

in de router instellingen moet het cc of co nummer komen te staan die die vriend heeft gekregen van @home anders gaat het niet werken.

waar moet ik dat intypen? de CO nr staat al in mijn computernaam, in de router kank niks typen?

De router moet de naam die je van @home hebt gekregen overnemen. het is een CO CC of CP nummer.
Bij de meeste routers krijg je een handleiding van de verkoper hoe je deze moet instellen. Ander kijk op de NL site van van de leverancier van de Router.

als jij in de router niks kunt intikken dan heb je een router die niet geschikt is voor @home.
normaal gesproken kun je via je internet browser in de configuratie van je router komen.
een zogenaamde webinterface noemen ze dat.
heb jij de gebruiksaanwijzing al goed doorgelezen.
meestal kom je daar in door b.v. het volgende in de adres balk te typen 192.68.1.1

en dat moet je wel via een vaste aansluiting doen dus niet draadloos.

De eerste keer dat ik het probeerde kwam er een schermpje(via 192.168.2.1) ik heb alle stappen gevolgd.
Toen ik moest checken of internet het deed, deedtie t niet, en nu kan ik ook niet meer op die 192.168.2.1 komen.......:confused: :confused:

Dan kijk je even in je handleiding hoe je de router kunt resetten.
en dan begin je weer van voor af aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan