Router aan/uit probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardcorebkom

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn router...
vorige week heb ik per ongeluk wat veranderd in de configuratie van de router, dus heb hem toen herinstalleerd. Alles deed gewoon weer normaal, maar na een tijdje kreeg ik de melding dat de netwerkkabel niet was aangesloten. Dus ik keek naar de router, nu zag ik dat er maar 1 lichtje brandde van de 4 en die was van de 'power' en die ging ook steeds aan & uit. Na de router ongeveer 10minuten uit hebben gezet, en vervolgens weer aan gezet deed die het weer, dat is nu al paar keer gebeurd.
(ander stopcontact maakt niets uit)
het is deze router:

http://www.routershop.nl/img/products/large/thomson_speedtouch_546i_4poorts_voorkant_500x375.jpg

Weet iemand hoe dit kan?

Router - Knopje

Druk eens ong. 10 sec. op de knopje, netzo lang tot dat de lampjes uit gaan.

Als je de router reset, kan het zijn, dat er nadien Firmware-updates worden gedownload en geinstalleerd.
Laat em eens een nachtje rustig zijn gang gaan.

Je moet via de website de firmware downloaden.

Dan moet je in de adresbalk van je browser http://192.168.1.1/ of 192.168.2.1 enz.
Klikken op Upgrade, uploaden, opslaan, klaar.

Suc6:thumb:

Sommige routers doen dat inderdaad vanzelf, en soms worden die aangestuurd door de provider.
Een router die naar fabriek-settings is gereset, kan inderdaad zelf eerst de firmware upgraden.

Nou ik heb de router nachtje aan laten staan, en nog steeds zelfde probleem.
Verder heb ik via de website proberen te updaten, maar als de installatie bezig is staat er: dat ik hem al reeds heb geconfigureerd.... Hoop echt dat jullie een oplossing weten.

Laatst bewerkt:
Kan het zijn dat het probleem nu verholpen is?
Ik ben naar hardware gegaan naar de eigenschappen van de netwerkkaart.
Daar stond een vinkje bij: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen. Die heb ik nu uitgezet.

Het heeft niet geholpen, want hij viel net weer uit.
En het rare is nog steeds als die uitvalt en ik de router compleet uitschakel en 10 minuten de tijd geef om wat koeler te worden, doet die het gewoon weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan