Router aansluiten, maar de PC pakt het niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitsie007

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2006
Ik heb buren die niets van computers snappen. :D Ze hebben twee computers. één beneden. Hier staat XP op met sygate als firewall en één boven. Daar staat windows 98 op. Ze willen beide computers graag op internet i.v.m schoolwerk. Dit doen ze d.m.v. een router.

Nu heb ik de router geinstalleerd zoals het in de handleiding staat, maar hij doet het niet. Ik weet zo niet wat voor router het is.
Echter is er nog een problem en dat is het netwerkwachtwoord. Zou dit ervoor kunnen zorgen dat hij nergens verbinding mee kan maken?

We hebben de computer ook al direct op de modem aangesloten, maar dan doet hij het ook niet.

Kan iemand mij helpen?

Wat voor aansluiting is het?

Staat op de router echt geen fabrikantennaam met een type?
Je hebt tenslotte een handleiding. Of heeft de producent vergeten om daar de naam van dat ding op te zetten? ;)

voor een opstapje:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=260231
check de links die genoemd worden in het eerste bericht. Let vooral op of je een ip-adres krijgt op beide pc's.

ja dat is het probleem. Dat weet ik zo niet. Ik heb het opgeschreven maar het papiertje ben ik weer kwijt en die mensen zijn op dit moment niet thuis.

Ik weet wel dat ze ADSL hebben van @home en dat de computer boven geen ip-adres aan geeft en die van beneden wel.
Ik zal vandaag nog even langsgaan.

Maar wat ik eerst ook vroeg, kan het er ook aan liggen dat ze een netwerkwachtwoord op moeten geven? Ze hebben het wachtwoord namelijk niet en dan lijkt het mij dus logisch dat je ook niet op internet kan. Toch?

Iniedergevel al bedankt voor je reactie!!!!

allereerst:
@home heeft kabel :cool: , geen adsl

Je bedoelt met netwerkwachtwoord waarschijnlijk het cc nummer gedoe?
@home werkt zo dat je in de router (of met de computer die rechtstreeks op internet zit) een CC-xxxxxx-x nummer moet instellen.
Zonder dat nummer kun je niets.

Yup, zoals je zelf al aangeeft. Eerst checken of de clients een ip-nummer krijgen van hun eigen router. Kan het daar al niet meer mis meegaan .

oke hahaha een kabel dus.

Maar om even in te gaan op het netwerkwachtwoord. Die krijgen ze als de computer opstart. en daarvoor moeten ze een cijfercode hebben, maar hoe weet je die? Het zijn namelijk buitenlandse mensen en ze zijn een beetje rommelig. hahaha.
En moet je het netwerkwachtwoord hebben of kun je hem op een of andere manier ook verwijderen?

Bedoel je het wachtwoord bij opstarten/inloggen van de pc's ?

bij windows 98 kun je gewoon annuleren drukken. Start hij gewoon op.
Bij XP, W2000 en W2003 zul je toch echt een bestaand account moeten hebben om in de pc in te loggen.

Of is DichteMist nu weer verdwaald? :o

oke we gaan even opnieuw en dan leg ik je het hele verhaal uit.

Als de computer opstart dan moet je een netwerkwachtwoord invullen. De gebruikers naam is hans de groot. Niemand hier kent hem... hahaha. Dus we kennen het wachtwoord ook niet. We moeten dus op annuleren klikken wat leid tot, lijkt mij, geen enkele verbinding van internet of iets in die richting. Dat is dus eigenlijk het hele probleem.

De router is geinstalleerd, maar zonder een netwerkwachtwoord komt niemand op die computer op internet. Klopt toch?

Ik heb navraag gedaan over een cc-code Die hebben ze in een brief gekregen. dus dat word zoeken. haha. Maar gaat het wel om het cc-code of gaat het er juist om dat ik moet zorgen dat ik het netwerk-inlog gebeuren moet zien wkijt te raken?

Wat een verhaal he....haha

Dat cc is zeer belangrijk.
Maar missschien dat het er nog gewoon instaat en dat er iets anders niet werkt? :cool:

Ik sla een vraag over.
De pc's. Zijn het allebei W98 ?
Dan maakt het echt niet uit dat je die de groot niet kent. kun je gewoon verwijderen uit...

98 is een oudje.. weet ik niet zoveel meer van:o

nou ik heb een deel van het probleem zelf opgelost. we hoeven nu geen netwerkwachtwoord in te stellen dus inprincipe zouden ze internet moeten hebben. Wat ze dus niet hebben. Volgens mij is de router kapot.

Alle kabels zijn goed aangesloten en gaan van de p.c.'s wil op internet. De ee kabel word herkent door de router en de andere niet.

Ik heb echt geen flauw idee meer en laat ze terug gaan naar de winkel oor meer advies.

Einde topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan