Router aansluiten op modem: netwerken verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

safex

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
Hallo,

Onlangs heb ik een mediaspeler gekocht voor bij mijn TV en vanzelfsprekend wil ik hierop graag bestanden die op mijn PC staan delen met deze mediaspeler. De mediaspeler is verbonden via WIFI

Ik heb een UBEE modem van Ziggo (Draadloos) en daarvan loopt een LAN kabel naar mijn router (Sitecom DC-202) waar alle bekabelde pc's aangesloten zijn.
Ik krijg het niet voor elkaar om de mediaspeler verbinding te laten maken met de computers ("ze zien elkaar niet"). Dat komt denk ik doordat de router er nog tussen zit, daardoor is het bekabelde netwerk 'gescheiden' van het draadloze netwerk. Mijn idee was om de router in te stellen als switch, zodat het één netwerk wordt. naar mijn idee was het dan genoeg om DHCP uit te zetten op de router maar dat lijkt niet te werken.

Kan iemand mij helpen, ik twijfel namelijk of ik de router wel correct als switch ingeschakeld heb/of ik het niet als een bridge in moet stellen.

Bij voorbaad dank!

Jasper

Bij de Ziggo modems zou het mogelijk moeten zijn om het modem op "Bridge" te zetten. Op die manier hoef je niet alle instellingen te veranderen en kan je er gewoon een andere router inprikken. Nadeel is wel dat je dan niet de ethernetpoorten van je Ziggo modem kan gebruiken (behalve voor de andere router).

Succes!

Bedankt voor je reactie AndreazZz.

Ik heb geprobeerd om het Ziggo Modem op Bridge te zetten, en de bekabelde router als "slave" (DHCP uit, DNS gelijk aan IP van master, IP van slave instellen als IP van Master +1 etc.) Maar dat werkte ook niet.
Daarom heb ik net maar besloten om de bekabelde router (Sitecom DC202) weg te halen en de kabels in mijn huis direct op de poorten in het Ziggo Modem te steken.

Toen lukte het wel (logisch), bedankt voor de hulp!

Als je het Ziggo modem op Bridged zet, moet je de andere router niet op Slave zetten! Je zet juist het Ziggo modem op Bridged, zodat router 2 dat allemaal kan regelen!;)
Mocht je het nog willen proberen, succes!
Anders: veel plezier ermee;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan