Router aansluiten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jalo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jalo

Helpmijlpaal 25k
Lid geworden
9 nov 2002
Ok hier mijn vraag dan. Heb vandaag een router gekocht (planet xrt-401b) omdat ik dus een tweede pc wil aansluiten op internet. Nou zit er wel een beschrijving bij, maar zoals altijd is alles weer in het engels en ik snap er natuurlijk niks meer van . Wie kan mij vertellen wat ik nu het eerst moet doen? En natuurlijk wat ik daarna moet doen.:rolleyes:

Moet even vermelden dat ik internet via chello heb (kabel) en windows ME

Groetjes van mij.

-MAC ADDRESS Klonen (een uniek nummer van je chello netwerkkaart)

Log met de computer die de chello netwerkkaart in op je router en clone het MAC Address.

Daarna DHCP aanzetten (deze zorgt ervoor dat de computers allemaal automatisch een IP krijgen van de router)

Bedoel je eerst gewoon aansluiten en dan even kijken wat er gebeurt? Als ik het goed begrijp komt er dan een schermpje waar ik alles kan invoeren of niet? Ik heb wel ontdekt hoe ik mijn mac-adres kan opvragen. Dus zover ben ik al dat ik die heb tenminste als dat mijn IP is. Nu dus als ik het goed begrijp eerst kabeltjes erin??
In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord. Zat hier al te zweten met de doos in mijn handen. hihi:o

Even voor dit domme blondje.........wat is DHCP??? En moet ik de tweede pc meteen aansluiten voordat ik iets doe???

Ik denk dat hij hoofdcomputer bedoeld

Thanks, ga ff proberen of het allemaal lukt. Zo niet dan horen jullie het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan