router aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn b

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2010
hallo ik heb een vraag ik heb sinds kort een router..een sitecom 300 n.nou wil ik deze aansluiten maar kom er niet uit..alles zit goed aangesloten ook de stroom en alles.
als ik hem aansluit op me modem een kabelmodem van caiway dat is een inbelmodem
dan zegt ie verbinden via wan miniprort ppooe zoeits ongeveer.
normaal gaat ie dan door me controlen van gebruikersnaam en paswords en dan het net op..
nou heb ik me adres balk 192.168.0.1 getoest dan kom ik in de router maar ik kan geen aanpassingen daar omdat ik bij elke verandering om verbinding maken vraagt en dan kan dus niet...wat gaat er hier precies mis..alle hulp is welkom..

Hoi,

Als ik het goed begrijp is dit op te lossen door:

naar internet explorer te gaan
extra
internetopties
verbindingen
nooit een verbingding kiezen selecteren
afsluiten met ok.

Gr.J

hoi bedankt voor je reactie dat heb ik geprobeerd maar als ik op apply druk gebeurd er niks.als ik naar wizard ga dan moet ik me internet provider opgeven en dan wil ik me gebruikers naam en ww opgeven maar ik kan niet op apply drukken..

Hoi,

Welk modem heb je van Caiway: de Arris, of de Webstar?

Waarschijnlijk heb je eerst een directe verbinding met een computer op je modem gehad.
Volg daarom eerst de stappen om de installatie van deze verbinding op je computer ongedaan te maken. KLIK voor de stappen

Laatst bewerkt:
ik heb de webstar modem..deze stap heeft me wel iets geholpen ik kan nou goed de instellingen van de router doen.
dus ik heb bij die wizard me ww en gebruikersnaam ingevuld,maar kan nog geen vebinding maken.
als ik naar status internet kijk in de router dan zijn alle vakken blank geen ip of iets.
ik heb de instelling op automatisch staan.heb router weer opgestart 2 sec dat knopje gedurkt dan zou die auto configure moeten doen..maar helaas nog geen verbinding.

Ok,

Het volgende probleem is, dat er op de router w.s. instellingen zijn gewijzigd die verbinding met het modem onmogelijk maken.
Je moet de router 'resetten'. Dat doe je, door - met de stroom nog op de router - aan de achterkant met een pen of uiteinde van een paperclip in het gaatje te drukken (mogelijk staat daar reset bij). Na enige tijd laat je los en de router start opnieuw op.
Nu doe je het volgende:

Je haalt de stroom van de router en het modem en je zet de pc/laptop's uit.
Nu eerst de modem aan en even wachten tot deze volledig online is
Hierna de router aan en weer even geduld ....
Tenslotte je laptop. Als het goed is heb je nu verbinding.

Je moet wel hierna nog de nodige beveiligingen (voor draadloos) instellen, want die zijn bij de reset van de router gewist.

hoii bedankt voor je reactie het is me gelukt en alles werkt naar behoren.op een klein puntje na.
gister alles aangesloten nou wou ik me draadloos doen nou heb ik wel verbinding maar ik geen beveiliging.
als ik kijk in de router staat daar een standdaard paswoord voor draadloos,als ik dan achter me computer ga en het pw opgeef zegt ie fout wachtwoord ook heb ik een ander pw genomen maar hij blijft zeggen fout moet ik heier iets speciaals voor doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan