Router/accespoint

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Je kunt in de router kijken naar de uitgegeven ip adressen, als het goed is staat de dlink er bij.
Een acces point versterkt het signaal niet, dit doet een wifi repeater. Een acces point maakt een nieuwe wifi aan.

mvg,

Martin de Groot
 
Begin met het juiste type d-link erbij te noemen. Helpen kunnen we alleen als we die basisinformatie hebben.

Tijs.
 
Dit is jouw accesspoint.
Dit is de quick setup guide.
Dit is de volledige handleiding (in het Engels).
Zie ook de volgende eigenschappen:
5 operation modes: AP, WDS. WDS with AP, client and repeater
Multiple SSIDs (8) for network segmentation

Oftewel: Jouw AP kan meerdere draadloze netwerken beschikbaar stellen. En netwerk DLINK zal (naar ik aanneem) voor gastgebruikers zijn ingericht.
Lees de quick setup guide (en evt. de hele handleiding) nog eens goed door. Wat jij wilt is:
a. De modus AP (=Accesspoint) er op instellen/gebruiken
b. Precies 1 draadloos netwerk beschikbaar stellen en die (goed) beveiligen.

Zie op je foto (en in de handleiding) dat standaard de volgende ip-instelling op de D-link van toepassing is:
ip-adres: 192.168.0.50
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: [leeg laten, dus geen wachtwoord]

Wat je dus moet doen is
a. De accesspoint terugzetten naar fabriekswaarden.
b. Daarna (tijdelijk) je bedrade netwerkaansluiting op je pc/laptop een vast IPv4 ip-adres geven in de 192.168.0.x reeks.
Ik zal even een voorstel doen:
ip-adres: 192.168.0.10
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: [Mag leeg blijven, is hier niet van belang]
c. Dan bedraad je pc/laptop aansluiten op de accesspoint en erop inloggen via http://192.168.0.50
d. Doe je aanpassingen (incl. die van het draadloze netwerk die je beschikbaar wilt stellen) en sla die instellingen op.
e. Zet de accesspoint daarna uit, sluit 'm aan op je Linksys en zet 'm dan aan.
f. Zet op je pc/laptop de IPv4 instellingen weer terug naar "Automatisch ip-adres verkrijgen". Doe dat ook voor de DNS-servers in hetzelfde instellingen scherm.

Nog een tip: Als je Linksys het 192.168.1.x netwerk gebruikt, stel op de accesspoint een ip-adres in in die zelfde reeks (bijv.: stel in 192.168.1.8, subnetmasker 255.255.255.0, standaardgateway 192.168.1.1). Doe dat als allerlaatste werkzaamheid tijdens je werkzaamheden van d., want je pc/laptop verliest daarna de bedrade verbinding met de AP (vanwege ander netwerk dan 192.168.0.x waar je bedrade netwerkaansluiting op dat moment nog op is ingesteld). Je kunt (na de werkzaamheden van f.) zónder een vast ip-adres in te stellen op je pc/laptop verbinden met de instellingen van de AP op http://192.168.1.8 zodra je draadloos verbonden bent met het draadloze netwerk van de Linksys of verbonden met het draadloze netwerk van de D-link of bedraad verbonden met de Linksys.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Je kunt in de router kijken naar de uitgegeven ip adressen, als het goed is staat de dlink er bij.
Een acces point versterkt het signaal niet, dit doet een wifi repeater. Een acces point maakt een nieuwe wifi aan.

mvg,

Martin de Groot

Dit is niet helemaal waar:
Ik heb thuis 2 Asus RT-N66U Routers staan. 1 als Echte router, en 1 als AP (acces point). Ik heb ze bijde dezelfde SSID gegeven, en ik zie ze er maar 1 keer in staan, en dus versterkt de AP Router het signaal van de eerste echte router.
LET OP!! Ik weet niet of dit bij alle routers zo werkt, en ik heb het geprobeerd met 2 dezelfde routers!!
 
@tim687: Hebben de router en AP beiden hetzelfde wifi kanaalnummer of een verschillende in jouw setup? [Indien verschillend, noem ze even. Kanaalnummers zijn altijd een heikel punt in een roaming draadloos netwerk, zoals het jouwe.]
@Martin de Groot: Zoals je kunt teruglezen in mijn reactie heeft deze AP (af fabriek) een vast ip-adres.

Tijs.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties ! Het is me gelukt bedankt daarvoor Tijs :thumb: ik heb precies de instructies gevolgd en ik heb nu
EEN netwerk aangemaakt (inplaats van 3) en beveiligd. Ik heb nu ook een betere verbinding. Ik kon wel bij het aanmaken van het wachtwoord maar binnen een bepaalde
letters en cijfers een password invullen.

Bedankt ! :d
 
:) Leek me al dat het je zou lukken. :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]
Hiervoor moet je wel ingelogd zijn op het forum.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan