router & access point?

Status
Niet open voor verdere reacties.

isi54

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Hoi ik heb een laptop gekocht en wil hem graag draadloos aansluiten op adsl internet verbinding van mn vaste pc. Ik heb al zitten surfen op internet omtrent dit fenomeen en kom steeds 2 woorden tegen, namelijk: router en access point. Wat zijn dit voor dingen, wat is het verschil en wat is in mijn situatie het handigst?

een router is een soort splitter die splitst je internetverbinding op (de snelheidsvermindering is nihil tot niets) je kan daar meerdere computers/laptops op aan sluiten met een kabel. Daarnaast heb je die dingen ook met een wireless optie dat is heel handig.
Als je al een router hebt die geen wireless optie heeft dan kies je voor een accespoint die is met een kabel verbonden aan je router en werkt eigenlijk als een soort antenne.
heb je nog geen router dan zou ik gaan voor de router met wireless optie, dit is veel handiger en dan ben je in 1 keer klaar.
nog een tip: als je mogelijke storingen krijgt in je wireless verbinding dan moet je even kijken of er in de directe straal tussen jouw laptop en de antenne niet te veel objecten staan. blijf je er last van hebben, dan kan je het beste een accespoint bij kopen en die in de buurt van de storende plek zetten.

SUCCES!!

Ik snap hem helemaal! bedank voor je reactie!
Alleen als je een draadloze router neemt, moet je dan ook voor de vaste pc een draadloze netwerkkaart kopen? of kan de vaste pc met een draadje aan de draadloze router verbonden worden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan