Router achter experiabox plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

Ik heb een vraag over draadloos internet.

Ik heb het glasvezelpakket 60/60.
Ik heb een Thomson TG789vn experiabox.

De Interfacetype in de experiabox is 802.11b/g
Hierdoor haal ik gemiddeld 25Mbps.
Op zich is dat voor een draadloze verbinding i.s.m. deze experiabox erg goed.

Maar omdat ik eigenlijk voornamelijk draadloos download vind ik dat toch zonde omdat ik toch een 60/60 verbinding heb en ik draadloos maar 25Mbps haal.
Nu wil ik achter de experiabox een N-router van Sitecom plaatsen.

Nu is de vraag of dat wel kan?
De router die ik achter de experiabox wil plaatsen geeft namelijk ook een ip adres uit.
Ga ik dan een conflict krijgen?
Moet ik wat wijzigen in de experiabox?
En levert dit voor mij een aanzienlijke snelheid op?
 
Ja dit kan, zie het als een uitbreiding van je netwerk, dan kan je bijvoorbeeld dit volgen zodat je geen conflicten krijgt: klik

Eventueel als dat mogelijk is (weet ik niet zeker, kan bij bijvoorbeeld Ziggo wel) kan je de experiabox wel in bridge modus laten zetten door de provider zodat deze alleen als modem werkt. Dan wordt het wifi gedeelte van de experiabox uitgeschakeld en moet je alles vervolgens op de router aansluiten.
 
Weet je zeker dat je de Thomson TG789vn hebt? Die heb ik namelijk ook en dat is een b/g/n router met max 150mb/s
En in je handtekening staat een speedtestbanner en daarmee haal je 48 mb/s down, of is die bedraad?

Je kunt in de router power reduction op enabled en disabled zetten, kijk even of die op disabled staat. Dat scheelt ook aanmerkelijk is mijn ervaring.
 
het kan wel heb ik ook gedaan, dit is wat je moet doen:

1. kijken welke ip range de experiabox uitgeeft in mijn geval van 192.168.2.1 tm 192.168.2.253 en het ip van de experia-box is 192.168.2.254 heb je dezelfde ip range (lijkt me wel) dan kun je alles zo overnemen.
2.wijzig de ip range: stel in dat hij nog maar tot 192.168.2.252 gaat en laat het start ip het zelfde (op deze manier komt er dus een ip vrij 192.168.2.252)
3.pak nu je nieuwe router een sluit hem alleen met een LAN POORT! aan op een pc dus niet op je experiabox
4.log nu in op je nieuwe router meestal 192.168.1.1 en admin, admin als username en password let op dit kan verschillen.
5.pas nu het ip-adres van je nieuwe router aan DUS NIET WELKE IP-ADRESSEN HIJ UITGEEFT alleen het ip-adres van het router naar 192.168.2.253
6.zet dan dhcp uit op je nieuwe router
7.koppel dan je nieuwe router via de LAN POORTEN! aan op je experia-box en of pc´s (je kan wel iets over de wan poorten plakken zodat die niet worden gebruikt.
8.ga nu achter een pc zitten en ga naar 192.168.2.253 en je moet weer uitkomen op de pagina van je nieuwe router en daarna kun je wifi enz. instellen

Ik hoop dat dit je een beetje heeft geholpen als er verder nog vragen zijn stel ze gerust.
 
Weet je zeker dat je de Thomson TG789vn hebt? Die heb ik namelijk ook en dat is een b/g/n router met max 150mb/s
En in je handtekening staat een speedtestbanner en daarmee haal je 48 mb/s down, of is die bedraad?
De banner is bedraad gemaakt toen ik nog een 50/50mb verbinding had.

Bedankt voor jullie tips. Ik ga een router N kopen en die achter de experiabox zetten
 
Je kunt in de router power reduction op enabled en disabled zetten, kijk even of die op disabled staat. Dat scheelt ook aanmerkelijk is mijn ervaring.

Heb je dit ook al geprobeerd?
 
Ja, maar dat leverde nagenoeg geen snelheidswinst op.
Maar waarschijnlijk goed nieuws.
Ik heb deze vraag ook aan mijn provider gesteld, en ze gaan een andere type experiabox voor mij aan vragen die wel een snellere wireless (N) ondersteund.
Even afwachten of dat gehonoreerd gaat worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan