Router achter modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nivek074

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2009
Ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom. Ik heb een Telfort 20Mbit abonnement met de daarbij behorende Zyxel modem. Achter de Zyxel heb ik een Linksys WRT54GC. Aan de linksys zijn een aantal pc's/laptops verbonden zowel draadloos als bedraad. De modem staat ingesteld als bridge en dhcp staat uit. De Linksys fungeert als router en heeft dhcp aan staan. De modem is via de LAN poort op de Linksys aangesloten.
Het vreemde is dat geen enkele pc een ip-adres krijgt in de range die ik heb opgegeven (192.168.1.x). Ze lijken allemaal een ip-adres te krijgen direct van Telfort (bijvoorbeeld 195.241.203.89 met subnetmask 255.255.252.0).
Ik zou graag willen dat mijn pc's een ip-adres krijgen in de door mij opgegeven range. Wat zie ik over het hoofd?

Eigenlijk moet dat precies andersom.

Op de modem de dhcp en dns aan.
Op de linksys uit.

De linksys werkt dan als hub / switch. De ip-nummer reeks krijg je uit de modem.

En zorg dat je kabeltje van je modem niet in 1 2 3 4 enz stop, maar gewoon in het aparte gaatje, anders ben je een heb aan het maken.

Moet de modem wel in bridging mode blijven staan? Ik heb deze setup eens eerder geprobeerd maar dan met de modem in routing mode en dan krijg ik geen internet op de pc's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan