Ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom. Ik heb een Telfort 20Mbit abonnement met de daarbij behorende Zyxel modem. Achter de Zyxel heb ik een Linksys WRT54GC. Aan de linksys zijn een aantal pc's/laptops verbonden zowel draadloos als bedraad. De modem staat ingesteld als bridge en dhcp staat uit. De Linksys fungeert als router en heeft dhcp aan staan. De modem is via de LAN poort op de Linksys aangesloten.
Het vreemde is dat geen enkele pc een ip-adres krijgt in de range die ik heb opgegeven (192.168.1.x). Ze lijken allemaal een ip-adres te krijgen direct van Telfort (bijvoorbeeld 195.241.203.89 met subnetmask 255.255.252.0).
Ik zou graag willen dat mijn pc's een ip-adres krijgen in de door mij opgegeven range. Wat zie ik over het hoofd?
Het vreemde is dat geen enkele pc een ip-adres krijgt in de range die ik heb opgegeven (192.168.1.x). Ze lijken allemaal een ip-adres te krijgen direct van Telfort (bijvoorbeeld 195.241.203.89 met subnetmask 255.255.252.0).
Ik zou graag willen dat mijn pc's een ip-adres krijgen in de door mij opgegeven range. Wat zie ik over het hoofd?