Router achter router (2 dezelfde linksys routers)

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon24

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Hoi,

Ik heb heel wat forums afgeezen om mijn router werkende te krijgen. Ik heb volgens mij wel een aparte situatie. Wij zitten met 4 appartementen in 1 pand. In 1 daarvan komt adsl van versatel binnen. Deze wordt door een linksys (type weet ik niet) verdeeld over de 4 etages. (ik kan zelf niet bij deze router). Ik heb uit mijn muur een gewone internetstekker (die dus verbonden is aan router 1) en daarop heb ik mijn router aangesloten. Er loopt een kabeltje van de muur naar de router 2 (linksys wrt54g) naar de wan-poort. Vanaf de lan-poort is mijn pc aangesloten.

Op dit moment zijn de ipadressen als volgt:
Router 1:
ip adres: 192.168.1.1
subnet mask: 255.255.255.0
(deelt mijn comp 192.168.1.14 toe)

Router 2:
Ip adres ook: 192.168.1.1
subnet mask: 255.255.255.0

Ik weet niet hoe ik router 2 moet instellen, allereerst niet als wat voor client (dhcp, static ip etc.). Daarnaast weet ik niet wat ik als ip adres moet toekennen, en ook niet wat ik als dns server moet opgeven. (ik ben hier ook echt een nerd mee, ik begrijp weinig van de betekenissen.

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt,

groet Leon

op één of andere manier lukt het me ook niet met de handleiding ik had die inderdaad ook al gevonden, zal het nog eens proberen.

Het had handig geweest als je dat er even bijgezet had:)
Maar goed ook wel logisch dat die bent tegen gekomen bij het zoeken.

De lankabel moet niet in de wanpoort, maar een ethernetpoort. Heb je dat al geprobeerd?

Het punt is volgens mij dat ik hem (router 2) een verkeerd ip geef, ik heb 192.168.1.2 geprobeerd en 192.168.1.100 en 192.168.1.150 maar met geen van allen werkt hij ik snap er echt niets meer van :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan