Router achter router werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

GroundZero

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Beste,

ik heb een Ubee kastje van Ziggo. Deze geeft het internet naar een Cisco Linksys router. Dit werkt allemaal prima, echter bereikt het draadloze signaal niet 3 verdiepingen hoger. Ik had toevallig nog een oude Cisco Linksys router liggen namelijk de WRT320N.

Mijn idee was om de internet kabel in zijn internet poort te doen, en vervolgens via hem op verdieping 3 draadloos te gebruiken. Ik kan wel connecten naar de router maar ik krijg geen internet verbinding wat ik ook doe.

Ik ben hier nu al een week mee bezig maar ik krijg het niet werkend. De handleiding incl. screenshots van de router staan online, zou iemand mij misschien door de stappen heen kunnen lopen om het wel werkend te krijgen?

Wat ik zelf dacht en geprobeerd heb zonder resultaat is:

Inloggen op de 2e router en zijn IP adres buiten de range van de 1e router zetten.

- Router 1 192.168.1.100 tot en met 155
- Router 2 heb ik toen als IP adres gegeven 200 en als bereik van uitgaven tot 255

Ik heb op router 2 ook de DHCP server uitgeschakeld.

Echter had ik toen het probleem dat de router onbereikbaar werd en dat ik een hard-reset moest geven om uberhaupt weer op de modem te kunnen komen.

Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe ik dit allemaal werkend kan krijgen, ben nu al een week bezig zonder resultaat haha.

Fijne feestdagen alvast!

P.S. even voor de duidelijkheid dus hoe mijn netwerk er uit ziet:
29103763.png

Ik meen dat de 1e Linksys router een E3400 of E3500 is... in elk geval eentje met dual 450 wireless (merk er niet veel van maar goed haha)

Je setup lijkt goed, maar wat je waarschijnlijk verkeerd doet is dat je de WRT320N niet met zijn WAN verbinding moet aansluiten op de linksys router van beneden maar via een van de 4 LAN aansluitingen.
En ja, op de WRT320N moet dan inderdaad DHCP serving vooraf al uitgezet zijn en (om 'm later nog te kunnen benaderen) een LAN ip-adres ingesteld hebben gekregen in dezelfde ip-reeks als de linksys router van beneden. Pas daarna moet een van die 4 lan verbindingen worden gekoppeld met een lan verbinding van de linksys beneden. Herstart je daarna de pc en leg je verbinding met de WRT320N, dan zou je een ip-adres moeten krijgen van de linksys beneden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Werkt nu super bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Leg even uit hoe het nu ingesteld is. En wat bedoel je met "Het werkt nu": Wát werkt nu?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan