router achter router??

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Ik probeer al een tijd een router achter een router te plaatsen, ik weet ongeveer de opzet die is namelijk als volgt.
1: modem/router speedtouch 510
2: router edimax
3: 4 uitgangen op edimax met 1 pc XP 1 pc Win98

Nou stel ik de boel als volgt in,
ik geef de modem/router speedtouch de waarde mee zodat die kan inbellen (gaat goed).
Ik geef de edimax router een vast ip adres zodat hij inlogt met een vast ip adres bij de speedtouch(gaat goed) daarna geef ik de xp machine mee een vast ip adres voor edimax (gaat ook goed) hierbij vertel ik ook dat de gateway voor uitgang het ip adres is van de edimax(gaat ook goed) zo kan ik zowel naar de edimax pingen als naar de speedtouch, ik kan ook in het menu komen voor beide, helaas kan ik alleen niet op internet, ik zie ook niet wat ik vergeet, ik kan helaas in de edimax geen gateway nummer kwijt, alleen maar primaire en secundaire dns nummers, helaas wil ik dat niet daar dan de boel niet werkt.
Iemand enig idee.

Mag ik vragen wat het nu hiervan is om een router achter een router te plaatsen?

Dat mag jij, ik wil de functie van de speedtouch niet gebruiken maar die van de edimax.
De edimax heeft en zeer gerbuiksvriendelijk en goed werkend firewall programma, de edimax heeft betere optie voor netwerk beheer, de edimax heeft een uplink functie en ga zo maar door.

Wat ook zo krom is, als ik DNS waarden invoer in de pc voor snellere conectie dan kom ik absoluut niet meer in beiden routers, als ik deze velden blank laat dan weer wel, als ik ze invul in de edimax router dan kom ik niet meer in de Speedtouch en in de speedtouch kan ik helaas geen DNS waarden kwijt.
Wat een zoek werk allemaal.

Helaas werkt het nog niet, ik ga er nog eens over nadenken waar het hem in kan zitten.
Ik zet wel de vraag op opgelost, dankjewel voor het meedenken.

Probeer het eens met DHCP Spoofing .

waarom zet je geen switch achter je speedtouch ?

Er staat al een switch achter, dit is oficieel en router met switch functie, daar staat hij nu in.
Met spoofing wou het ook niet lukken, alles goed ingesteld maar helaas ik kan ales in het netwerk en beide routers benaderen maar niet het internet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan