router achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Hallo,

Ik heb thuis de volgende situatie:
een router in de meterkast
1 pc bedraad naar een pc
er staan 2 pc's naast elkaar op zolder, daarvan is er 1tje bekabeld en 1tje draadloos.
Draadloos internet werkt niet van zolder naar de meterkast.
Dus heb ik geprobeerd een router op zolder neer de zetten.
In die router heb ik de dhcp server uit gezet en de utp kabel niet in de WAN aansluiting gedaan, maar in 1 van de andere 4.
Dat werkt niet.
Het lampje knippert.

Dus ik zet de router op de eerste verdieping neer en daar werkt hij gewoon.
Dan is het draadloze iets beter.
Maar ik heb toch liever bekabeld.

Ik vind dit raar dat het niet werkt want als ik de utp kabel in de pc doe dan heb ik gewoon internet, maar als ik er een router tussen zet geeft ie het signaal niet door.

Ligt dit aan de upt kabel of zijn er andere opties om dit probleen op de lossen?

bvd

O sorry:eek:

de router in de meterkast = 1
de router op zolder = 2

Het liefst wil ik bekabeld.
Ik al een keer een switch geprobeerd, maar dat werkt niet.
De router die ik nog heb het ik zo ingesteld dat het een switch is.

Als ik de utp kabel die van router 1 naar zolder gaat, in de computer stop, heb ik gewoon internet.
Doe ik het kabeltje van router 1 in router 2 en sluit er 1 of 2 pc's aan op de router dan heb ik geen internet.

Ik heb die router nu tijdelijk op de eerste verdieping staan, daar heb wel internet als ik de pc op router 2 aansluit en router 2 is aangesloten op router 1.

Moet ik nu een nieuwe utp kabel naar zolder trekken of zijn er nog andere oplossingen om internet door router 2 te krijgen

heel vreemd.
in precies dezelfde opstelling doet de router zn werk niet als switch op de zolder maar wel op de eerste verdieping?
heb je dit getest met dezelfde computer?

Dat je de dhcp-functie hebt uitgezet in de router wil niets zeggen. hij zal nl nog steeds als router fungeren mbt functies van het apparaat. (zeg ik met 88% zekerheid )

Niet op met de zelfde pc, maar ik heb op zolder 2 pc's staan, allerbij getest maar wekt niet. Kan het misschien liggen aan de poort van de router in de meter kast?

even vanaf het begin dan maar.
In de situatie dat je router2 ertussen zet.

pc' zolder:
krijg je een ip adres? Wat zijn de andere ip-adressen (gateway,dns )

pc beneden:
ip adressen komen overeen met boven?

Als ik in het netwerkcentrum kijk, zie ik dat ik verbinding heb tot de router 2.
Verder heb ik eens gekeken naar de lampjes, op de eerste verdieping, knippert het gewoon zoals het hoord, maar op zolder die je dat het lampje iedere keer naar een paar seconde uit gaat, dus dat de verbinding wegvalt

wat voor netwerk kabel heb je ertussen?
ik neem aan een straith though kabel.

je moet er namelijk aan denken dat je van een laag2 naar laag2 gaat aangezien je niet in de wan poort je kabel stopt.

dus even proberen met een crossover kabel, niet alle routers ondersteunen auto mdx.

mocht het nu zijn dat de afstand to groot is om dat even te testen, bij de betere computer zaak hebben ze netwerk kabel verlengers, dan kun je aan een kant een cross kabel stoppen, probleem opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan