router achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Even een vraagje:

Ik werk nu met een gewone bedrade router, daar komt strakjes een 2de router bij met wireless voor de Wii en tevens extra bedrade aansluitingen voor een printerserver en Netwerk drive.

Wat is nu de verstandigste volgorde?

De oude router laten zoals ie is en de nieuwe wireless er achter hangen, om op deze manier het draadloze gedeelte 2x achter een firewall te hebben. Of geeft dit te veel complicaties??

Of is het gewoon makelijker om de wireless als eerste router te gebruiken en daarna de oude bedrade router??

AANVULLING:

En....krijg ik geen problemen met het IP van de routers...ze hebben beide hetzelfde IP adres om ze te benaderen voor de instellingen.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt.

Nossie

Laatst bewerkt:
Als je nu een modem/router hebt zou ik een acces point kopen.Wil je een draadloze router kopen dan is het wellicht een idee om de dhcp funktie van je huidige modem uit te zetten en de routeractiviteit door het draadloze modem te laten doen.

Hoi,

Je moet inderdaad opletten want twee routers in een netwerk kan niet. Je zal dus de tweede router als Access Point moeten configureren.
Zoals hierboven al gezegd moet je op de tweede router ook de DHCP functie uitschakelen om geen IP-conflicten te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan