router achter UPC modem: welke + instellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chickenman

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
UPC fiberpower 60
windows XP
aangesloten: laptop, desktop, iomega storcenter.
modem UPC: Thomson, draadloos + bedraad.

Het modem is ook een router maar gooit internet er steeds uit, zowel bedraad als draadloos. (als hij werkt is de snelheid goed: ong 50mbps draadloos). Advies monteur (van UPC..) wissel de Thomson om voor een bedraad modem van UPC (veel stabieler) en zet er een router achter. Fora geven inderdaad aan dat het een probleem is dat bij de Thomson hoort. Nieuwe modem van UPC is onderweg (hoop ik).

Ik heb nu een Linksys WRT320N in bezit. Die zou volgens Linksys snel genoeg moeten zijn maar als die ertussen zet valt de snelheid terug naar ong. 20Mbps. Ik heb gelezen dat het een type probleem is: snelheid valt na een poosje terug.

vraag:
- moet ik het modem van UPC specifiek instellen als er een router achter komt?
- datzelfde geldt voor de router: specifieke instellingen?
- voldoet mijn router of beter een ander aanschaffen?

update

inmiddels het bedrade modem van upc ontvangen: cisco EPC3212.
weinig info erbij, neem aan dat deze geschikt is voor fiberpower60 en HDtv.

nog iemand die mij wat over de instelllingen kan vertellen?:confused:

ik heb even gezocht. De modem is zover ik kan zien niet in te stellen. Geeft een snelheid van ong. 45-50Mbps bedraad. (geen wireless modem).

de Linksys zit er ook achter. het werk maar niet volgens verwachting:
-bedraad: ong 20 Mbps
-draadloos: postduifsnelheid van ong. 3Mbps

zoek nog even verder, misschien tips?

schiet niet op:
contact gehad met Linksys (chat) en enkele aanpassingen gedaan:
MTU handmatig
ander kanaal
WMM uit
Werkt op dat moment, 5 minuten later al weer bagger.:(
Linksys geeft aan dat ze het niet beter kunnen maken, waarschijnlijk kan ik nog wel een nieuwe krijgen.:)
Ben benieuwd of dat gaat lukken en of dat beter gaat.
Voorlopig hang ik de Thomson TWG870U er weer even in, die valt steeds weg maar las die het doet gaatie als een speer.:(

Ik krijg een andere Linksys maar de fora die ik lees beloven niet veel goeds.
Heb besloten over te gaan naar een Netgear WNDR3700 en die inmiddels aangeschaft.
Gisteren geinstalleerd (eitje) en de instellingen geconfigureerd (ook een eitje:thumb:).
Bedraad 60Mbps en wireless ronde de 50-55, helemaal blij:d... Vandaag ineens geen internet meer, :shocked:. Router uit, niet meer aan te krijgen!
Hopelijk pech, morgen maar weer terug naar de winkel.

Minal, nog bedankt voor jouw tip: ik ga zeker SSIDer installeren, veel goede dingen over gelezen!

Laatst bewerkt:
opgelost(??)

Naar de winkel geweest, men was nogal verbaast (blikseminslag gehad??, adapter testen, nog een keer controleren.. "nog nooit meegemaakt" :d)
gelukkig binnen 5 minuten weer buiten met een nieuwe, weer aansluiten en draaien als een trein.
Hopelijk was de vorige een rotte appel. Vooralsnog ben ik zeer tevreden over de prestaties van de NETGEAR WNDR3700, zowel op 2,4 als 5 Ghz en bedraad en draadloos:love:

groet.

update:

De router loopt nog steeds als een trein, meestal niet veel lager dan 50Mbps draadloos.
:thumb::thumb:
nu nog zien hoe ik mn printer draadloos kan aansturen, dat lukt nog niet. Zal wel aan 5g liggen denk ik. maar goed kleine dingetjes hou je altijd..;)
maak ik evt wel een nieuwe topic voor aan.

conclusies:
draadloos modem upc (thomson):mad: niet doen!
bedraad modem upc: beter
router (zie boven) toppertje:love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan