chickenman
Gebruiker
- Lid geworden
- 8 nov 2010
UPC fiberpower 60
windows XP
aangesloten: laptop, desktop, iomega storcenter.
modem UPC: Thomson, draadloos + bedraad.
Het modem is ook een router maar gooit internet er steeds uit, zowel bedraad als draadloos. (als hij werkt is de snelheid goed: ong 50mbps draadloos). Advies monteur (van UPC..) wissel de Thomson om voor een bedraad modem van UPC (veel stabieler) en zet er een router achter. Fora geven inderdaad aan dat het een probleem is dat bij de Thomson hoort. Nieuwe modem van UPC is onderweg (hoop ik).
Ik heb nu een Linksys WRT320N in bezit. Die zou volgens Linksys snel genoeg moeten zijn maar als die ertussen zet valt de snelheid terug naar ong. 20Mbps. Ik heb gelezen dat het een type probleem is: snelheid valt na een poosje terug.
vraag:
- moet ik het modem van UPC specifiek instellen als er een router achter komt?
- datzelfde geldt voor de router: specifieke instellingen?
- voldoet mijn router of beter een ander aanschaffen?
windows XP
aangesloten: laptop, desktop, iomega storcenter.
modem UPC: Thomson, draadloos + bedraad.
Het modem is ook een router maar gooit internet er steeds uit, zowel bedraad als draadloos. (als hij werkt is de snelheid goed: ong 50mbps draadloos). Advies monteur (van UPC..) wissel de Thomson om voor een bedraad modem van UPC (veel stabieler) en zet er een router achter. Fora geven inderdaad aan dat het een probleem is dat bij de Thomson hoort. Nieuwe modem van UPC is onderweg (hoop ik).
Ik heb nu een Linksys WRT320N in bezit. Die zou volgens Linksys snel genoeg moeten zijn maar als die ertussen zet valt de snelheid terug naar ong. 20Mbps. Ik heb gelezen dat het een type probleem is: snelheid valt na een poosje terug.
vraag:
- moet ik het modem van UPC specifiek instellen als er een router achter komt?
- datzelfde geldt voor de router: specifieke instellingen?
- voldoet mijn router of beter een ander aanschaffen?