[Router] ADSL verbinding wil soms niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Hey,

Zomaar een vraagje, niet echt een groot probleem omdat de "oplossing" gewoon de router even in en uitschakelen is, maar misschien dat er mensen zijn die me kunnen uitleggen hoe het komt :p

Mijn vriendin heeft zoals veel Belgen ADSL via Belgacom en aangezien ze onlangs een laptop heeft aangeschaft hebben we geljk een router aangeschaft in de winkel van Belgacom.

Thuisgekomen alles netjes geconfigureerd & beveiligd (zoals het hoort, veel mensen hebben het gewoon open staan...) alles werkt prima en snel en wij zijn helemaal blij. :p (Ja, ik ook, want eerst deelde ik het internet via een Wireless USB stickje via haar P350, dat ging TRAAG en was zeer onstabiel).

Voor degenen die gelijk to the point willen de echte vraag begint hier :p

Soms is het ineens zo dat de verbinding wegvalt, we hebben dan gewoon geen internet meer. Draadloos werkt nog prima, maar het ADSL signaal is weggevallen?

In het configuratiescherm van de router staat dan "ADSL link psychical down" met een knop "connect" eronder. Zodra ik daar op druk komt er te staan "Psychical up", maar uiteraard heb ik hiermee mijn verbinding niet terug.

Na het uitschakelen en weer opnieuw inschakelen van de router werkt de verbinding gewoon weer?! Terwijl er dus helemaal niks aan de hand was met de verbinding...

Dit is al een paar keer voorgevallen, en het is niet echt super irritant want zovaak is het niet, maar toch vraag ik me af hoe dit dan komt.

Een storing bij Belgacom lijkt me sterk?

Meer mensen die zoeits hebben?

Greetz,

Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan