Router alleen lokaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joyce1

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2013
Berichten
7
Hallo allemaal.

Na een tijdje op Internet te hebben gezocht en heel veel berichten te hebben gelezen, heb ik besloten mij vraag zelf te stellen in de hoop dat mijn probleem opgelost kan worden. Eerlijk gezegd heb ik niet veel verstand van Internetverbindingen en routers.

Ik heb hier een modem, met een switch en een wireless router (Linksys WRT54GS). De kabel heb ik in het originele modem gestopt. Ik gebruik Windows Vista, firewall heb ik geen idee van (waar vind ik dat?) en de virusscanner die ik gebruik is ESET NOD32.

Ik kan via draadloos internet gebruik maken van het internet, maar als ik een router er probeer tussen te zetten krijg ik dus de melding dat ik alleen lokaal verbinding heb en niet op Internet kan. Ik wil graag een router gebruiken omdat ik anders op de gang moet zitten om voldoende verbinding te krijgen :)
Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt!
 
Het probleem van de (2e) router is waarschijnlijk dat die instellingen heeft, die niet overeenkomen met de instellingen van je modem/router. Dit zou je moeten kunnen oplossen door op de 2e router in te loggen (vaak met "admin" en "admin", of zonder wachtwoord) en daar DHCP en DNS uit te zetten. Als je dat doet, zou het al een stuk beter moeten gaan;)

Succes!
 
Bedankt voor de reactie! En hoe log ik in op de router? Sorry ik heb er echt helemaal geen verstand van helaas..
 
Oh jee wat heb ik nu gedaan.. Nu kan ik helemaal geen verbinding meer maken en geeft ie aan dat de instellingen die zijn opgeslagen op deze computer niet overeenkomen met de vereisten van het netwerk..
 
Waarschijnlijk zit er op de 2e router een resetknop, druk die 30 seconden in, terwijl de stroom erop staat. Op die manier worden alle instellingen op de router gewist. Verbind de router met je computer via een kabel, zo kan je de router altijd bereiken. Zorg wel dat de router verbonden blijft met de modem/router! Druk vervolgens op de [Windows-toets] en [R] (tegelijk) en typ daar "cmd" (zonder aanhalingstekens) en druk op [enter]. Nu opent een terminalvenster, typ daar "ipconfig" (weer zonder aanhalingstekens) en druk op [enter]. Vervolgens kopieer je het adres dat staat achter "standaardgateway" en plak je dat in je browser. Vervolgens kan je daar inloggen op de manier die ik al gaf. In de router (/op die website) moet je vervolgens zoeken naar DNS en DHCP. Zet alles waar dat in voorkomt uit.

Succes!
 
Wauw heel erg bedankt! En wat doe ik als er niets staat achter "standaardgateway"? Er staat wel iets, alleen dat is het adres van mijn huidige verbinding, die waarmee ik wel wifi op de gang heb maar niet in de kamer. De router is nu ook aangesloten op de laptop, alle lampjes branden en heb precies gedaan zoals hierboven beschreven..

Ik kan trouwens ook nog steeds geen verbinding maken met mijn router, omdat de instellingen nog steeds niet kloppen.
De beveiligingsinstellingen zijn:
beveiligingstype WPA2-personal
versleutelingstype AES
en een netwerkbeveiligingssleutel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Scroll eens door naar een verbinding waar iets staat met "ethernet". Daar is de standaardgateway die je moet hebben;)
En het kan kloppen dat je niet met 2 routers tegelijk verbinding kan maken en dat je geen verbinding kan maken met de router bedraad én draadloos.
 
Dit staat er dan:

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Link-local IPv6-adres....................: fe80::5494:a4bc:1b43:7a30:%10
Automatisch geconf.IPv4-adres......: 169.254.122.48
Subnetmasker.............................: 255.255.0.0
Standaardgateway.......................:

En dan verder. Boven dit stukje staat wel een standaardgateway, alleen die is dus van de wireless box, daar vind ik niet mijn router.

Moet ik misschien dat wachtwoord van de router (verbindingssleutel) veranderen of iets? Kan ik die ergens vinden op mijn router?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien krijg je wel de standaardgateway te zien, als je de WiFi verbinding verbreekt...
 
Oke, so far so good. Als ik dat adres intoets in mijn browser krijg ik "Firmware Moderater Update", daar moet ik een bestand selecteren? En dan kan ik "apply" drukken. Ik heb niets geselecteerd en op "apply" gedrukt, maar daarna duurt het heel lang met verbinden en kan ik hem niet verbinden. ("De server op 192.168.1.1 doet er te lang over om te antwoorden.
Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het
over enkele ogenblikken opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.)
 
Excuses voor het late antwoorden!
Heb je de router wel losgekoppeld van het modem? Dat zou ook wel eens roet in het eten kunnen gooien. wel moet je de pc verbonden laten met de router via ethernet (kabel).
 
Hallo AndreazZz,
bedankt voor het reageren elke keer. Ik heb het opgegeven en een nieuwe internetverbinding geregeld. Die heeft waarschijnlijk verbinding dichter van waar ik computer dus dan heb ik hopelijk geen router meer nodig. En zo wel, dan zie ik dat dan wel weer. In ieder geval bedankt voor het reageren elke keer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan