Router als Acces point

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

hoe moet ik een 2e router benaderen?

ik weet dat je gewoon in de browser 192.168.1.1 moet typen voor de meeste routers maar als ik een 2e heb word die dan 192.168.1.2?

en hoe moet ik een 2e router als access point configureren?

mvg mij

Wanneer je een 2e router als AP wilt hebben sluit je de kabel uit de uitgang van de eerste op één van de 4 uitgangen van de 2e router aan. Dat klinkt onlogisch, maar zo voorkom je dat beide routers als dhcp gaan werken.

Mijn ervaring is dat, eenmaal aangesloten, de 2e router (het AP) niet meer bereikbaar is.

Mijn wifi router (het AP) moet ik van te voren instellen, daarna aansluiten en laten voor wat het is.

ok ik moet dus eerst de 2e router configureren.

dan de kabel uit de 1e router in een van de 4 poorten van de 2e router pluggen.

ik zal het vanavond proberen, alvast bedankt

Wanneer de 2e een wireless is moet je die eerst instellen ja (beveiliging ed.), wanneer dit niet een wireless is valt er weinig in te stellen. Het doel van je actie ontgaat me in dat geval wel, maar dat is weer een andere topic...

het gaat om draadloos jah.

en mijn doel? ik hoop hiermee betere ontvangst te krijgen. want als ik boven zit heb ik totaal geen ontvangst met mijn router. dus als ik een access point boven neerzet hoop ik op meer signaal.

Nog even;

Het als AP aansluiten van een wifi-router is (in mijn geval) nodig om middels extern buroblad verbinding te kunnen maken met mijn pc thuis. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat ik van Orange/Online zo'n geweldige ( :confused: ) Livebox heb gekregen.

Het is een kwestie van proberen of je jouw router ook gewoon als router kunt aansluiten zonder negatieve gevolgen. Dat wil zeggen; uitgang van de modem naar de ingang van je router.

Wanneer dit probleemloos werkt kun je je router normaal bereiken.

Had ik eigenlijk eerder moeten melden, Ekskuzee moa ;)

ok bedankt ik probeer wel tot ik er bij neer val

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan