pewie37
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 sep 2007
Ik heb een router door zijn DHCP-server uit te zetten proberen te degraderen tot accespoint die in een "server-2003 netwerk" met 2 vaste (wired) cliënts een WLAN opzet.
In tegenstelling tot het LAN waar alles werkt zoals het hoort krijg ik op de laptop via de WLAN alleen internettoegang van de server. Verder is er geen enkele "zichtbaarheid" van de router nog de laptop voor de op de LAN aangesloten cliënts. Ook de server zelf laat geen router zien. Ik kan zo dus ook geen (wlan)gebruik maken van de netwerkprinters.
Kortom:
- De op de server gedeelde map is niet toegakelijk voor de laptop.
- De laptop en router zijn niet als computer zichtbaar voor de overige (vaste) cliënts
Kan mij iemand hiermee helpen ?
In tegenstelling tot het LAN waar alles werkt zoals het hoort krijg ik op de laptop via de WLAN alleen internettoegang van de server. Verder is er geen enkele "zichtbaarheid" van de router nog de laptop voor de op de LAN aangesloten cliënts. Ook de server zelf laat geen router zien. Ik kan zo dus ook geen (wlan)gebruik maken van de netwerkprinters.
Kortom:
- De op de server gedeelde map is niet toegakelijk voor de laptop.
- De laptop en router zijn niet als computer zichtbaar voor de overige (vaste) cliënts
Kan mij iemand hiermee helpen ?
Laatst bewerkt: