Router als repeater zonder lan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter rhaya
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rhaya

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Goedendag!

Ik maak denk ik een denkfout!?
Ik heb een router (freewifilink) die ik als repeater geinstalleerd heb!
Dit werkt prima tot ik de lankabel eruit haal....
Het is toch een repeater....? waarom heeft hij dan ook verbinding met
mijn bedraad netwerk nodig?
Of doe ik hier iets verkeerd?
Ik woon op een schip ongeveer 500 meter van mijn werk waar het draadloze
netwerk is ik gebruik speciale antennes en heb op de boot volle bak ontvangst
alleen als ik probeer in te loggen met een tablet is de tablet denk ik niet
sterk genoeg om een verbinding op te zetten!
Vandaar de repeater die wilde ik met een speciale antenne aan boord
plaatsen en zo een nieuw netwerk aan boord maken!
zodat ik met de repeater babbel en de repeater met de router aan de wal
Maar dat werkt nu dus niet!

Doe ik iets verkeerd of moet ik dit anders oplossen?
Alvast mijn hartelijke dank!!

waarom geen echte repeater kopen,dit wat je nu wil zal niet mevallen en vooral over 500 meter

Wat is het verschil?
Kan ik met een "echte" repeater wel zonder lan dan?
Bij mijn zoektocht gisteravond ben ik alleen maar
repeaters tegen gekomen die ook op het lan aangesloten
moeten zijn!

Als ik de router als Bridge configureer moet ik zeker aan boord
nog een router hebben om plaatselijk een draadloos netwerk
te krijgen?
Of zijn er nog meer mogelijkheden?

Groet, Mario

er is niet veel over die freewifilink te vinden. Is dat echt de juiste merknaam en type vh toestel dat je op je schip wenst te gebruiken? Op je schip heb je dus een LAN-switch voor de niet-draadloze toestellen, op deze switch is tevens die repeater verbonden maar van zodra je de kabel tss de repeater en de switch verbreekt is het gedaan met "spelen". Welke draadloze router (tevens merk en type opgeven) staat er op het werk?

Dag Contrazoom!

Bijna!
Ik heb op het werk een freewifilink (goedkope router van dx.com ) deze router kun je configureren
als repeater of als bridge ed.
Nu wilde ik op de boot zo een zelfde router als repeater plaatsen zodat mijn signaal van bijvoorbeeld
een tablet versterkt wordt "doorgestuurd" (repeated) dus ik babbel met repeater aan boord en die
vervolgens met de router op de zaak!!
Nu probeerde ik de router als repeater te configureren op het lan van de zaak zodat ik hem standalone
kon installeren op de boot..... maar hier maak ik denk ik een denkfout want dit werkt niet!!
Het werkt zolang ik de lankabel aangesloten laat, dus ga ik er vanuit dat hij via het lan met de andere
router communiceert.....
en dat werkt dus niet bij mij aan boord!! of doe ik hier iets verkeerd?
Nu wilde ik proberen om diezelfde router als bridge te configureren en dan op deze manier met de router
op de zaak te babbelen......
Dit werkt voor zover ik nu kan zien wel maar dan moet ik op de "bridge" weer met een RJ45 naar een andere
router om zo een draadloos netwerk aan boord te creëren omdat ik voor zover ik nu zie niet draadloos
op deze bridge in kan loggen!!
Kan dit niet anders?

Bedankt voor je hulp Contrazoom en andere................

freewifilink is toch niet het merk? Is er echt geen speficieke typering of fabrikant? Op de site van dx.com geeft freewifilink ook geen resultaat. Om te kunnen helpen, zou ik minstens toch eens de manual willen doorlopen.
In alle geval qua terminologie. Een wireless bridge dient om 2 bekabelde LAN-segmenten met elkaar te verbinden. Maar een bridge accepteert geen wireless clients (zoals bv. een laptop). Een repeater is inderdaad om het draadloze bereik te vergroten. Neemt het signaal draadloos binnen en stuurt dit ook draadloos weer uit naar een ontvangend access point.Een repeater halveert wel uw draadloze snelheid. Een access point accepteert draadloze clients maar verwacht ook langs de andere kant met een LAN verbonden te zijn. Dan heb je nog een client bridge maar dit wordt nu niet meer zoveel gebruikt. een draadloze USB-adapter kan je ook als een client bridge beschouwen.

Dag Contrazoom!

Nogmaals bedank voor je antwoorden hoor!

Deze is het http://dx.com/p/11n-high-power-1000...3g-wireless-wlan-router-ap-wds-repeater-59040
Hij is momenteel uitverkocht en zal denk ik een plakmerkje zijn ik zie namelijk meerdere modellen die erop lijken maar daar staat en
ander merkje op!!
Zo uit je reactie te merken zal het zoiets worden als dat ik de router configureer als bridge en daarop met een rj45 een router aansluit
om aan boord een draadloos netwerkje te creëren!

Of heb je nog een ander idee?

Vriendelijke groet, Mario

dan kan je beter de raad van vanschagen volgen (post #2). Want ik denk niet dat het met die freewifilink iets gaat worden. En anders moet je eens zien naar het gamma van Engenius. Die beweren dat ze een groot bereik hebben. Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee. In jouw geval zou ik effectief iets zoeken waar je een externe richtantenne kan op monteren.

Heb de vraag aan verschillende verkopers van repeaters voorgelegd
maar men deeld mij mede dat over deze afstand het een probleem zal worden
met een repeater om uberhaupt een verbinding op te zetten en als
het al lukt blijft er van de snelheid niets over!!
Dus probeer ik het nu met mijn router als bridge en dan op deze router
nog een wifi router voor een lokaal draadloos netwerk en dit werkt
voor zover ik het tot nu heb kunnen proberen, snelheid weet ik nog niet!!

Groet, Mario

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan