Router als switch gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koozie<3

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Hallo,

Ik heb een kabel verbinding
Mijn OS is Windows XP Home
Ik gebruik de standaard firewall van windows
Ik heb een E-Techt wireless router type: WLRT02

Het volgende..Wij hebben thuis een nieuwe router gekregen..een lynksis
Deze werkt heel erg goed.
De oude daarintegen werkt ook nog steeds..Nu wil ik deze gaan gebruiken als soort switch..dit schijnt te kunnen want er zit een uplink optie op..
Alleen zodra ik mijn Internet kabel in het uplink poortje stop..router aansluit op netstroom..en mijn laptop eropzet om te testen of hij verbinding heeft doettie niks..
Lampje van Power staat op groen..is dus aan
Lampje van Diag is rood..weetniet of dit goed is?
Lampje van Link staat ook aan(dit is echter wel bij de WAN optie dus heb ik niks aan)

Wie o wie kan mij vertellen hoe ik van deze router een soort switch kan maken? Zonder dat het me geld gaat kosten..heb al teveel uitgegeven aan andere rotzooi:p

Ik groet!

Lees eens in de handleiding van je E-tech of je voor de uplink aansluiting geen cross kabel nodig hebt? En of je hem in Bridged mode kunt zetten?

Succes,

Tijs.

Dat zou ik wel eens kunnen proberen ja...de handleiding.. haha stom dat ik daar niet zelf aan had gedacht :p

Bedankt tijs :thumb:

Groeten!

Heb nu dus gekeken in de handleiding en kan wel een gewone utp kabel gebruiken..
Maar hij doet nog niks..crosscable staat er ook in dat ik die kan gebruiken..
Maargoed misschien dat ik dit vergeten ben te zeggen..zoja sorry..
Ik wil deze router dus aan een andere router koppelen..dus het moet er zo uit komen te zien:

Modem --> Linksys Router --> UTP cable naar mijn kamer --> E-Tech router..2 utp cables naar laptop en pc..kan dit? of gaat dit gewoon niet vanwege de 2 routers?

Groeten!

Je bedoeling had ik al in de gaten, maar of het kan hangt van de e-tech af.

Geef het precieze type ook eens, dan kijk ik wel even of de setup die je bedoelt wel mogelijk is.

Overigens kun je gerust een router achter een router zetten, zolang ze maar geen adressen uitdelen in dezelfde reeks, dus voorbeeld: Als de linksys uitdeelt in de 192.168.1.x reeks, dan krijgt de e-tech aan de WAN-kant zo'n adres. Aan de kant van de 2 pc's die je eraan wilt hangen moeten dan bijv. 10.x.x.x adressen worden uitgedeeld, en natuurlijk moet de e-tech zelf dan ook zo'n 10.x.x.x adres hebben aan díe kant.

Tijs.

Het preciese merk is:

E-Tech wireless router WLRT02

S/N 35hp000427
MAC 000136046E7D

Vriend van mij is het ooit een keer gelukt om onze router als uplink te gebruiken.
(er zat die keer geen 2e router tussen..)

Maargoed dat van die IP-Adressen snap ik..anders communiceren ze niet met elkaar..
Maar hoe kom ik in deze router? (de E-Tech) als ik mijn laptop van Internet afhaal en rechtstreeks via utp kabel naar mn ouder router ga dan doettie niks.,.
hij laat ook niks van een verbinding zien :eek:

Sluit de e-tech bekabeld aan aan je pc/laptop. Gebruik hiervoor een van de 4 ethernet aansluitingen. Vraag dan op welke Standaardgateway is toegekend aan de netwerkkaart in je pc, doe dit via Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all

Klopt dan in op je browser: http://[B]het_ip-adres_van_de_Standaardgateway[/B]
Normaal zou dat adres moeten zijn: 192.168.1.1

Je krijgt dan als het goed is de vraag om in te loggen. Laat het gebruikersnaamdeel leeg, en klop in het Wachtwoordgedeelte in het volgende woord: admin

Je zou dan in de configuratie van het apparaat moeten zijn.

Kies de optie One Page Setup
Maak leeg de volgende velden:
Hostname, Domain name, User Name en het veld Password
Zet het WAN Connection Type op 'Obtain an IP automatically'
Zet het Private IP adress op: 192.168.100.1

Druk op Apply

Laat de kabel verder in de e-tech, en herstart je pc/laptop.

Als het goed is krijgt die nu als ip-adres een adres uit de 192.168.100.x reeks, met als Standaardgateway 192.168.100.1

Met een beetje mazzel werkt alles dan al. Dat is dus de setup met 2 routers achter elkaar.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hij pakt het niet..als ik dat dus intyp van die ipconfig /all en de rest ervoor natuurlijk dan zegtie dat alles ontkoppeld is :confused:

Ik ben bang dat de router toch kapot is..lampjes branden wel..bagger :(

Geef het nog 1 kans:

Ontkoppel de e-tech van de linksys router.
Zet het apparaat terug naar fabrieksinstellingen:
- Haal de fabrieksinstellingen van de router terug door met een pen de reset-knop aan de achterzijde in te drukken
– Schakel de router 5 seconden uit en schakel daarna de router weer aan.

Kijk daarnaast ook nog even na of je misschien je LAN-kaart uitgeschakeld hebt staan. Indien uitgeschakeld: Inschakelen.

Probeer daarna alles opnieuw. Zodra geconfigureerd, weer aansluiten aan de linksys.

Tijs.

Tijs,

Super bedankt voor al je reacties en oplossinge :) :thumb:

Maar ik ben bang dat het geen zin heeft..niks doet het..alles al geprobeerd.
Ik denk dat ik maar gewoon een 2e kabel erbij moet kopen..of een hele simpele switch.
Als mn vader weg is zal ik nog wel proberen of de router rechtstreeks vanaf het modem het wel doet..als dat zo is acht ik nog een kleine kans dat het wel zou moeten werken..
dat zal ik dan ook proberen maargoed..Voorlopig maar ff alleen met laptop internetten :)

Toch nog bedankt! :thumb:

Groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan