Router als switch/WIFI accesspoint gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Kan ik een ordinaire router ook als remote switch/WIFI-accesspoint gebruiken.
Ik heb een normaal router/switch/WIFI-accesspoint netwerk met een UTP kabel naar een andere locatie met daar een PC.
Op deze locatie wil ik een WIFI accesspoint plaatsen met een standaard router/switch/accesspoint. Daarvoor moet ik natuurlijk wel de UTP aansluitkabel omwire-en naar cross. De router functionaliteit moet ik dan wel overeenkomstig aanpassen. Gaat dit werken?????

Laatst bewerkt:
heb je de sticky in het router subforum gelezen "meerdere routers in 1 netwerk"? Wat niet in de sticky staat is dat je een lan-poort van de 2de router (deze die je dus als switch/access point gebruikt) op een lan-poort vd upstream router moet koppelen (de met internet verbonden router dus). Een cross-kabel is niet nodig.

Dank voor je snelle reactie.
Ik heb die sticky bekeken. Lijkt mij een ingewikkeld verhaal.
Voor alle duidelijkheid: ik zoek een extra accesspoint, eventueel gekoppeld met een UTP (cross) kabel.
Die sticky gaat over meerdere routers. Mogelijk wordt dat ook bedoeld. Moet ik nog even goed bekijken.

dan koop je voor de 2de locatie toch een accesspoint ipv een draadloze router? Verschillende merken hebben er zelfs met ingebouwde switch. Google maar eens op merken zoals DLink, TP-Link, Sitecom. Een Access point vereist altijd een bedrade koppeling naar de Internet router. Welke afstand wil je overbruggen tss die 2 locaties? 100m is het maximum voor 10/100MBps Ethernet en voor Gigabit (dacht ik) zijn de afstanden zelfs korter en heb je cat6.e ethernet kabel nodig. En een cross is niet nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan