router als webserver of gameserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesselh

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hallo mensen! Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om mjn router (KPN Experia Box) te laten dienen als webserver of gameserver. Kan iemand bevestigen of dit klopt en als het zo is hoe het moet?:o Ik zou het heel erg fijn vinden als iemand me kan helpen. :eek:

Alvast bedankt!:thumb:

Nee dit klopt niet.

Wel kan je een PC als webserver gebruiken en in de experia box aangeven dat deze PC een webserver is. Hiermee zal de router in de experia box de juiste poorten openzetten.

p.s. als je hierover alles wilt weten, hoor ik het wel.
Ik draai zelf ook een webserver via KPNPlanet via de experia box.
Niet vandaag meer, dan leg ik je dat morgen wel uit

Laatst bewerkt:
ik zou wel wat uitgebreide informatie willen:o want ik wil een gameserver opzetten ik heb de poorten openen gezet maar toch kan niemand erop. de server staat wel in de lijst met servers maar zodra je wilt connecten geeft ie aan: Connection time out dat heeft iedereen. Nu weet ik dat je gezegt hebt dat dat niet mogelijk is toch zou ik er wel wat informatie over willen:o :thumb:

alvast bedankt:D

Als je de poorten op de speedtouch open zet is niet voldoende. Hiermee zet je de poorten van de router ( firewall) open. Als er ook nog een firewall op de computer of server zit, moet je deze ook openzetten.
Je moet wel weten welke poort of poorten het spel of de spellen gebruiken.

In de speedtouch is dit gemakkelijk in het configuratiescherm in te stellen.

Hier wijs ik de Desktop poorten toe.
1.jpg

Klik hier onder Kies een taak
2.jpg

Hier selecteer je het spel. Als er meerdee spellen zijn, voeg je deze ook toe.
3.jpg

oke bedankt:thumb: nu zie ik dat dit inderdaad bij de experia box niet kan:(

gr ruby159:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan