Router als wifi repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik weet dat deze vraag al verschillende keren is gesteld, maar ik kom er niet uit en ook tegenstrijdige instellingen.

Ik heb een nieuwe router gekocht en wil mijn oude als wifi repeater inzetten, dat kan want bij de instellingen kan ik 'uninversal repeater' instellen.

Voor zover ik weet moet ik DHCP op de repeater uitschakelen.

De range op de nieuwe (hoofd) router is 192.168.0.100 - 192.168.0.199

Ik heb de oude router dmv het invoeren van het MAC adress een vast IP gegeven 192.168.0.199.
(Maar ik twijfel er aan of dit nodig is want ik wil een draadloze repeater)

Ik stel dus in op 'universal repeater'
zoek daarna mbv 'site survey' naar het bestaande netwerk, vink deze aan en klik op 'done'

Verder vult ie dan zelf gegevens in.

Nu het volgende: op welk kanaal moet ik de repeater zetten? Op het zelfde of op een ander kanaal?
De 1 zegt zelfde en de ander zegt 'met een verschil van minimaal 3, dus als hoofdrouter op 1 staat moet repeater op 4.

De hoofdrouter is een TPlink TL-WDR3600 en de oude (die ik als repeater wil gebruiken) is een Conceptronic C150BRS4.

Nu kom ik ook vaak tegen dat er alternative firmware wordt gebruikt. Hoe vindt ik dat en weet ik of dit geschikt is voor mijn oude Conceptronic.

Graag jullie advies en uitleg.

Alvast bedankt.

mvrgr.
Nossie

Nou het is gelukt.

Het komt er op neer dat alle instellingen, dus ook beveiliging exact hetzelfde moeten staan (Dus TKIp/AES e.d.), maar dan ook echt alles.

Ze werken beide op hetzelfde kanaal. Kost eventjes wat tijd en nadenk werk. (gaat bij mij niet zo goed met mijn ziektes die ik allemaal heb...) Maar toch,....het werkt.

Dus bij deze topic gesloten.

mvrgr.
Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan