Router Asus Rt-AC66U achter experiabox V8 zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

meidoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2014
Ik heb sind kort een glasvezel aansluiting van KPN. Hiervan is het wifisignaal zeer slecht.Ik heb hiervoor een nieuwe Asus router aangeschaft. De RT-AC66U. Wie kan mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik de router het beste aansluit achter de experiabox V8. Ik heb hem nu wel werkend maar moet het wifisignaal van de experiabox aan laten staan, anders heb ik geen verbinding. het wifi signaal is ook nog steeds slecht zo niet slechter. Dit is volgens mij niet de bedoeling.Heeft misschien ook iets te maken met DHCP ??. Wie kan mij helpen.

Groet Ad Michielse

Jazeker, dit heeft heel veel te maken met DHCP: 2 x een DHCP-server binnen hetzelfde netwerk binnen dezelfde IP-range gaat conflicten geven.

Nu heeft de Asus router als het goed is een makkelijke instelmogelijkheid, omdat je hem met weinig moeite als Acces Point kunt configureren:
http://event.asus.com/2012/nw/dummy_ui/en/Advanced_OperationMode_Content.html
Als ik het daar goed lees moet je onder Advanced Settings > Administration > Operation Mode dit kunnen aanpassen naar Acces Poin (AP) mode ;)

Oke. Ga het straks proberen. Moet ik dan niet ook nog het wifikanaal veranderen in de router??

Het beste is dan om een ander kanaal te kiezen dan de Xperiabox inderdaad ;)

Beste Ad, van harte welkom op Helpmij.nl :thumb:
De knop "attendeer moderator" kan je niet gebruiken om je vraag onder da aandacht te krijgen. Kreeg een melding van je :p
Ik zie dat je hoe dan ook al geholpen wordt, super.

Verder had ik hetzelfde probleem met de Experiabox van KPN maar niet de problemen die jij hebt dus dat snap ik niet.
Ik heb het WiFi gedeelte in de Experiabox uitgezet, Sitecom op één van de poorten achterop aangesloten en klaar was ik......
Pak jij niet toevallig alsnog het signaal van de Experiabox op in plaats van de Asus ?

Laatst bewerkt:
Sorry voor het verkeerd plaatsen. Fijn dat je toch nog informatie verstrekt. Dan toch nog een vraagje. Heb je de wifi in de software van de router uitgezet, of alleen het schakelaartje aan de zijkant van de experiabox ingedrukt.

Mogelijk opgelost

Beste helpers

Schijnt nu toch te werken. Wacht het nog even af. Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan