Router Beheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sigm4

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Goedenavond,

Ik heb sinds een aantal dagen een probleem omtrend de toegang tot mijn Router (Belkin_PreN). Ik heb via allerlei soorten hulp middelen, aangeboden door Windows XP, nog geen oplossing voor dit probleem gevonden. Daarom deze post!

Wij hebben een thuisnetwerk met meerdere computers, laptops en een console. Verbinding was altijd geen probleem, ik kreeg wel eens NAT - strict- 'errors' op de xbox, maar daar had ik tot voor kort geen problemen mee - ik kon gewoon spelen tot 4 dagen terug.. Er werd mij aangeraden(ik ben een leek in dit alles) om eens te proberen de NAT uit te zetten. Het gevolg is dat mijn computer een ander IP heeft gekregen (cmd -> ipconfig etc.). Ik schrok nogal van die verandering want dat was mijn bedoeling niet, helemaal toen ik erachter kwam dat alleen mijn PC nog maar internetverbinding heeft.

Ik probeerde dus de verandering ongedaan te maken en 'in te loggen' op mijn router via 192.168.2.1 (heeft altijd al gewerkt) maar helaas werkt het niet meer sinds er een ander IP is toegewezen. Router reset heeft niets opgeleverd. Het nieuwe IP invullen geeft mij ook geen toegang tot de router.

Mijn excuses voor de lange post, maar ik wilde graag alles weergeven wat ik tot nu toe heb geprobeerd en om alle gegevens kenbaar te maken zodat jullie mij kunnen helpen.
Ik hoop dat jullie mij wel kunnen helpen met mijn probleemp(je)?

B.v.d

Sigm4

Standaardprocedure in zo'n geval is:
1. Router loskoppelen van de provider-apparatuur.
2. Router via methode uit handleiding terugzetten naar fabriekswaarden
3. Pc/laptop bedraad aansluiten aan de router. Op de pc/laptop instellen dat automatisch een ip-adres moet worden toegewezen.
4. Ga naar de 'website' van de router en doe de instellingen.
Kijk in de handleiding op welk ip-adres dat is en kijk ook in de handleiding welk standaardgebruikersnaam + wachtwoord van toepassing is.

Succes,

Tijs.

Als je alleen NAT hebt uitgezet, zou je nog kunnen proberen om op je computer handmatig een vast ip in te stellen, in dezelfde reeks als je router, bijvoorbeeld 192.168.2.2

Bij DNS en Default Gateway vul je dan 192.168.2.1 in.

Daarna kun je misschien de router weer via zijn website op 192.168.2.1 benaderen.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb dnties zijn raad opgevolgd maar dat heeft niet geholpen. Ik heb een nieuwe Router aangeschaft en ben van begin af aan alles gaan installeren e.d. Uiteindelijk heb ik nu weer internet met alle computers/laptops/consoles erop.

Toch bedankt beiden :)

Sigm4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan