router beld in via PPPoE iemand ervaring?

Status
Niet open voor verdere reacties.

OlliSass

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Heeft er iemand ervaring met een router die PPPoE verbinding maakt?

Ik heb het volgende probleem... Het is vrij ingewikkeld en heb al vele fora's gepost maar niemand begrijpt het..

Ik woon in een groot huis waar iedereen op zijn eigen kamer een internet aansluiting heeft. Hier kan je met je eigen pc PPPoE inbellen en heb je razendsnel internet (glasvezel)
Je hebt niet alleen internet maar je word ook onderdeel van het huisnetwerk waar je op kan... groot voordeel als je met 20 man woont.

nu komt het probleem. Ik wil een router op me kamer zetten die voor mij PPPoE verbinding maakt. Dit is verder niet zo lastig dan is gewoon een optie in de router. Het grote nadeel is dat ik dan niet meer op het huisnetwerk kan.

Hiervoor had ik een sitecom router, niet heel bijzonder maar daar werkte het wel mee.
Nu heb ik een veel beter PT-Link 300N router. Hiermee lukt het me echter niet.

Iemand een idee hoe ik door de wan poort van de router op het huisnetwerk kan kijken?

Van welke diensten maak je gebruik in het huisnetwerk? Ik kan me voorstellen dat je router dingen als Microsoft File sharing (poort 445) blokkeert. Ik zou dit ook niet voor heel de wereld open zetten. Zit er een firewall functie in de router? Als je die uit zet, kun je dan het huisnetwerk benaderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan