Hallo, ik heb een probleem met mijn downloadsnelheid. Ik heb een ziggo abbo voor 22mb downloadsnelheid. De modem van ziggo is via een utp kabel rechtstreeks verbonden op de wan van mijn 3Com® OfficeConnect® Wireless 108 Mbps 11g dsl router. Mijn pc is ook weer middels een utp kabel verbonden met de router op de lan poort. Tevens heb ik 2 laptops draadloos verbonden met deze router, maar dit is niet relevant voor mijn probleem.
Als ik in deze opstelling e.e.a. wil downloaden dan haal ik max. 1.5MB/ps op mijn pc. Echter, als ik de pc rechtstreeks op de modem aansluit en dus de router ertussen uithaal, dan haal ik plots 2.5MB/ps. Ik heb reeds het volgende gedaan:
- utpkabel tussen router en pc vervangen
- netwerkkaar op 100mb full duplex en half duplex gezet
- laatste nieuwe firmware geinstalleerd op de router
- router ingesteld op 54mbps max.
Dit heeft allemaal niets uitgehaald. Met de router ertussen haal ik nog steeds die beperkte downloadsnelheid.
Wie kan mij helpen?
Als ik in deze opstelling e.e.a. wil downloaden dan haal ik max. 1.5MB/ps op mijn pc. Echter, als ik de pc rechtstreeks op de modem aansluit en dus de router ertussen uithaal, dan haal ik plots 2.5MB/ps. Ik heb reeds het volgende gedaan:
- utpkabel tussen router en pc vervangen
- netwerkkaar op 100mb full duplex en half duplex gezet
- laatste nieuwe firmware geinstalleerd op de router
- router ingesteld op 54mbps max.
Dit heeft allemaal niets uitgehaald. Met de router ertussen haal ik nog steeds die beperkte downloadsnelheid.
Wie kan mij helpen?