Router beveiligen (WPA)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauwke

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Ik zou mijn router willen beveiligen met WPA. Alleen weet ik niet goed, hoe ik dat moet doen.

Kan ik dat doen via wizard draadloos netwerk instellen?
Daar moet ik eerst mijn netwerknaam geven > Automatisch een netwerksleutel toewijzen aanvinken. En WAP codering in plaats van WEP gebruiken aanvinken.

Ik denk dat hij dan een sleutel zal aanmaken.

Maar wat moet ik dan doen? Dit heb ik allemaal gedaan op de desktop pc veronderstel ik.
Na het aanmaken van de sleutel ga de verbinding verbroken worden met de router.
Ik ga mijn sleutel dan handmatig moeten invoeren.

Waar moet ik mijn sleutel dan invoeren? Zowel op de desktop als notebook? En hoe?

Mvg en hoop op een nuttig antwoord

Pauwke

Laatst bewerkt:
start-->uitvoeren. typ cmd en klik op [enter].

Typ ipconfig en enter weer. Achter standaard gateway staat het ipadres voor toegang tot je router.
Dit adres moet je dan invoeren in Internet Explorer of een andere internet utility.
als je dat gedaan hebt krijg je een inlog scherm. Als je er nog nooit bent geweest is de inlognaam en wachtwoord : admin
Dan ga je naar de tab draadloos netwerk, en dan beveiliging.
Daar kun je het beveiligings protocol veranderen en ook een netwerk sleutel invoeren.

(het kan zijn dat mijn beschrijving niet helemaal klopt maar dat komt omdat ik zo lang al niet in mijn router heb gekeken):rolleyes:

De netwerksleutel hoef je 1 keer in te voeren op je laptop of computer die draadloos verbonden is.

Laatst bewerkt:
configuratiescherm - netwerkcentrum -status weergeven
klik op algemeen.
verbinding vink je de 1e 2 aan automatisch verbinding........
verbinding met beschikbaar........

dan ga je naar boven en klik je op beveiliging
bij beveiliging type zet je wpa - personal
versleutelings type TKIP
netwerkbeveiligings
sleutel typ je een voor jou persoonlijk nummer in .
en als het goed is is ie nu beveiligt.
succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan