router blokkeert hulp op afstand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Veel mensen vragen soms om mijn hulp maar ik kan blijkbaar geen "hulp op afstand" bieden aan computers van "buitenaf" hulp op afstand werkt hier enkel binnen het netwerk dus ik veronderstel dat het aan de router ligt. Hoe los ik dit op?

Dus ik moet poort 3389 open zetten, hoe doe ik dat? Ik heb al wat uitgezocht maar kom er niet uit.

Ja, ik heb de link gelezen van dat programma, maar ik zet liever een poort open ipv nog eens een programma te installeren.

Ik moet dus intern overschakelen naar een statisch ip-adres in mijn netwerk.

Dit zal geen schadelijke gevolgen hebben aangezien mijn provider een dynamisch ipadres vereist neem ik aan? Zolang het extern ipadres van de router maar dynamisch blijft?

Ik kreeg na installeren ook moeilijkheden met "Hulp op Afstand"
Na het probleem aan mijn zijde opgelost te hebben, liep ik vaak tegen het probleem dat de "hulpbehoevende" ook vaak achter een router zat(doordat elke provider tegenwoordig een modem/router levert).
Echter in die router zal ook een poort moeten openstaan. Vandaar ik overgestapt ben naar crossloop. Een klein, simpel, toch zeer goed programma.

Eventjes laten installeren door de "hulpbehoevende" , beide zelfde gebruikersnaam en ww invullen, en je bent klaar.

Ik heb het zo ingesteld, zijn deze instellingen correct?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan