Router bridgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rspike

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Zelfde vraag:

Meterkast:
# Router/Modem (draadloos, DHCP) Hier hangen 4 pc/laptops aan.

Maar wil graag nog een router aansluiten en dat deze in verbinding staan IPV switch, want dan moet je toch met ethernet kabels gaan werken?

Router/Modem => Router

Hoe te configureren?
Hoe bridge je?

In de twee posts voor je vraag kun je het al lezen
Je hebt een switch nodig.
Een router bridgen is niets anders dan de router als switch instellen.(de routerfunctie wordt uitgeschakeld)
Ethernet (of UTP) kabels zijn netwerkkabels, die heb je altijd nodig voor een bedraad netwerk.
mvg leo

In de twee posts voor je vraag kun je het al lezen
Je hebt een switch nodig.
Een router bridgen is niets anders dan de router als switch instellen.(de routerfunctie wordt uitgeschakeld)
Ethernet (of UTP) kabels zijn netwerkkabels, die heb je altijd nodig voor een bedraad netwerk.
mvg leo

Waarom is een draadloze router niet draadloos door te verbinden via een gateaway of ipadres?

Dat kan wel
Maar ik had niet begrepen dat je draadloos wilde doorverbinden.
In dat geval heb je een repeater nodig, of router met WDS functie
uitleg

Dat kan wel
Maar ik had niet begrepen dat je draadloos wilde doorverbinden.
In dat geval heb je een repeater nodig, of router met WDS functie
uitleg

Ok bedankt!

En als je dus WDS enabled kan je accesspoint toevoegen en wat doet dat dan?

Edit - Antwoord:
Wireless repeater. Een wireless repeater kan het signaal van een wireless netwerk versterken door zelf 'klant' te zijn van een ander access-point en vervolgens lokale klanten weer te bedienen. De standaard hiervoor is WDS: Wireless Distribution System. Een aantal merken access-points ondersteunen WDS, kijk in de technische specificaties. Het voordeel ten opzichte van meerdere access-points verbonden door een netwerkkabel is dat het access-point wat repeater is zelf alleen maar een stopcontact nodig heeft. Het vinden van een goede locatie waar de repeater wel het originele access-point kan 'zien' maar zelf een betere dekking geeft is wel lastiger. Ik ken een access-point met WDS support: de ASUS WL300g.

Wireless repeaters / WDS access points hebben wel een nadeel: De bandbreedte van het access-point wat toegang heeft tot de rest van het netwerk wordt gedeeld door alle clients. Meerdere access-points met elk hun eigen verbinding naar het bedrade netwerk hebben dit nadeel niet.

Wat te doen aan dit nadeel?

Laatst bewerkt:
Als de snelheid echt een probleem is, kun je overwegen om ipv een G een N netwerk aan te leggen.
Ook kun je een bedrade verbinding naar een accespoint leggen en van daaruit verder gaan.

Laatst bewerkt:
Rspike,

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven.
Graag in het vervolg een eigen vraag aanmaken en niet verdergaan in de vraag van een ander
Jouw vraag zal altijd anders zijn dan die van een ander. Je hebt een andere configuratie oid.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan