router- channel veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jerre21

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2004
hi,
ik heb een vraagje I.V.M men router,
in de configuratie van men router is ergens een menu dat wlan configuration noemt. Op die pagina kan ik ook een channel kiezen, maar als ik een andere channel neem dan word de mhz sterken. Is het dus mogelijk om van channel 6 naar channel 13 te gaan?! zoja , moet ik dan verder nog iets configureren?
:p alvast bedankt:p

Je moet dan op alle draadloze apparatuur dat nieuwe kanaal instellen.

Maar het signaal wordt niet sterker ofzo, het kan wel helpen doordat je een ander kanaal hebt dan standaard. Het voordeel daarvan is namelijk dat de kans kleiner is dat de buurman het ook heeft. Want de meeste mensen pakken het apparaat uit, zetten het neer, schakelen het in, en doen voor de rest niks meer met de instellingen. En draaien dus allemaal het standaardkanaal.

En als je hetzelfde kanaal gebruikt, dan kan het weleens gebeuren dat je mekaar wegdrukt.

ow dat probleem heb ik momenteel ook met men buur ik zit vaak op zijn verbinding! euhm maar wel nog een klein probleem, ik heb zo een stereoketen met draadloze internet optie waardoor ik naar online radio kan luisteren. Maar hoe kan ik dat op die radio veranderen? Want daar is geen menu voor:confused:

Zal vast wel mogelijk zijn, anders kan ie maar op 1 kanaal werken. Denk dat je dat in de handleiding even moet opzoeken. Lijkt me dat dat bij de installatie ergens gevraagd wordt, kan natuurlijk zo zijn dat het later niet zomaar is aan te passen, maar dan zou je hem dus opnieuw moeten configureren.

ok,
euhm ik heb ook een ps2 waarmee ik online ga, maar die is met een draad vast aan de router dus daar moet ik niets aan doen he?:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan