patrickt
Meubilair
- Lid geworden
- 25 mrt 2001
Hoi,
Ik heb een Demon 1024/512 verbinding.
Modem/router Zyxel Prestige 650R-31.
Wanneer de modem als modem staat geconfigureerd, meld mijn pc zich aan met het MAC-adres van mijn netwerkkaart.
Nu heb ik de modem als router geconfigureerd, en nu zou dus het MAC-adres van mijn router aan mijn IP-adres gekoppeld moeten worden.
Maar ik kan gewoon het internet op, zonder eerst mijn mac-adres door te geven.
Kijk ik in de lijst bij demon welke mac-adressen er bekent zijn, staat die er van mijn router niet tussen.
Hoe kan ik makkelijk controleren of mijn router ook daadwerkelijk als router werkt?
Kijk ik bij de eigenschappen van mijn verbinding, heeft mijn pc wel een hard IP-adres, dus 192.168.1.33.
En ik kan middels een telnet sessie zonder problemen in mijn router komen.
Alvast bedankt.
Greetz Patrick
Ik heb een Demon 1024/512 verbinding.
Modem/router Zyxel Prestige 650R-31.
Wanneer de modem als modem staat geconfigureerd, meld mijn pc zich aan met het MAC-adres van mijn netwerkkaart.
Nu heb ik de modem als router geconfigureerd, en nu zou dus het MAC-adres van mijn router aan mijn IP-adres gekoppeld moeten worden.
Maar ik kan gewoon het internet op, zonder eerst mijn mac-adres door te geven.
Kijk ik in de lijst bij demon welke mac-adressen er bekent zijn, staat die er van mijn router niet tussen.
Hoe kan ik makkelijk controleren of mijn router ook daadwerkelijk als router werkt?
Kijk ik bij de eigenschappen van mijn verbinding, heeft mijn pc wel een hard IP-adres, dus 192.168.1.33.
En ik kan middels een telnet sessie zonder problemen in mijn router komen.
Alvast bedankt.
Greetz Patrick