Router die Mobiel Internet blokeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

annowins

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Ik zit met een vraag;
Ik ben op zoek naar een router die wel Laptop's en vaste pc's accepteerd maar geen mobiel internet toelaat.
Is daarin een mogelijkheid?
Bijvoorbeeld; ik weet het niet maar als de mobielen allemaal een speciaal ip adress hebben dat ik dan die ip adress range blokeer.

alvast dank voor reageren

uhm?

Hoe bedoel je dat precies? als mensen mobiel internet hebben gaat het toch niet via de router? Lijkt mij het hele punt van mobiel internet.

uhm?

Hoe bedoel je dat precies? als mensen mobiel internet hebben gaat het toch niet via de router? Lijkt mij het hele punt van mobiel internet.

ik bedoel dat ze niet de verbinding van het draadloose internet hier kunnen vinden.

Volgens mij ben je terminologie aan het hutselen:

Mobiel internet: internet via GPRS of andere 2g/3g netwerker, voornamelijk telefoons, etc.
Draadloos netwerk / WLAN: een 802.11 gebaseerd ethernet netwerk via draadloze communicatie, ook wel WiFi genoemd.

Als je niet wil dat mensen via wifi op je netwerk komen, neem je toch een router zonder wifi? Ik snap nog steeds niet wat je bedoeld. WiFi is af te schermen met encryptie en dergelijke. Zonder juiste wachtwoorden (en eventueel andere beveiliging) kan men niet op je netwerk.

In de meeste wifi-routers kun je ip-adressen toestaan en blokkeren. Je kunt ook het signaal van je router "onzichtbaar" maken zodat mensen die op jouw netwerk niets te zoeken hebben het niet kunnen zien. Lijkt mij dat dat jou probleem oplost...

Hidden SSID werkt alleen voor software die dat respecteert. Elke kwaadwillende kan het gewoon vinden en connecteren.

Klopt, maar zie het als een toevoeging op andere maatregelen...

Ik snap het probleem niet maar misschien kan vraagsteller wat verduidelijken.
Als je je netwerk inderdaad gewoon beveiligd is het toch opgelost en je SSID verbergen is inderdaad niet 100% waterdicht maar voor de meeste gebruikers afdoende. Verder kan je MAC filtering toepassen. Het hele rijtje bij elkaar bied genoeg mogelijkheden lijkt mij zo !!

Ik snap het probleem niet maar misschien kan vraagsteller wat verduidelijken.
Als je je netwerk inderdaad gewoon beveiligd is het toch opgelost en je SSID verbergen is inderdaad niet 100% waterdicht maar voor de meeste gebruikers afdoende. Verder kan je MAC filtering toepassen. Het hele rijtje bij elkaar bied genoeg mogelijkheden lijkt mij zo !!

ja bedankt dit bied zeker mogelijkheden.

Als je draadloos internet op je router hebt, heb je ook security oftewel je beveiliging van je netwerk dmv een sleutel
de zgn netwerksleutel, als men deze sleutel niet heeft kunnen ze zowiezo niet op je draadloze netwerk komen. de sterkste versleuteling op dit moment is wpa2en zolang jij alleen deze sleutel weet, kunnen anderen geen gebruik van je netwerk maken

Groet Jan

Let op dat ook mac filtering niet veilig is. het schept wel weer een drempeltje maar het houd geen mensen tegen die "echt willen"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan